mandag 20. februar 2012

En ekte tjukkas

Hvis noen hadde fortalt meg for noen år siden at jeg en dag skulle komme til å lengte til skiløypa ute i skogen, så hadde jeg sagt at de måtte forveksle meg med en helt annen.

Men her er jeg, en helt annen enn jeg var, og nyter faktisk å tilbringe timesvis i skogens ro og skiløype, helt frivillig. Ikke med ski riktignok, men med staver. Og kanskje ikke i timesvis, men en god time i alle fall.

Og det er takket være Sofie. Min søte lille Ewok.
Kolla - lika eller hur?

Men tross staver til å sette fart på skrotten min, så har jeg ikke sjangs til å holde følge med den utålmodige pelsdotten min, tross trippende utålmodighet og manende blikk.
Så Sofie lå stort sett foran meg i løypa.
Laaaangt foran meg...
Men hvem kan vel holde følge med en hund. Det kan sikkert ikke Marthas engler engang. Så jeg har verken et håp eller en ambisjon om å få opp samme fart som Speedy.

Det var navnet hun fikk av Tjukkasgjengen vi gikk en aftentur med i en annen skog. De har jeg ikke bilde av, men de så ca. slik ut, med egne tjukkasgjengvester og greier:
Bortsett fra at det ikke var så mange. Og de var slett ikke tjukke. Men de var veldig hyggelige og påstod at jeg (nesten) ikke sinket dem, selv om jeg gikk bakerst og peste med stavene mine i oppovernedoverbakkerogberg.
Mens Sofie, når hun kom over uvanligheten i å gå i flokk, fant et gjeter-gen inni eventyrblandingen sin, og gjetet flokken ivrig i fullan frydefull fart. Hun fikk fort navnet Speedy, og sjarmerte de fleste, selv om hun fikk dem til å snuble når hun løp mellom beina på dem.

Og for meg var det også god trim å bli drevet fram av flokkbølgen, fortere og lengre enn jeg vanligvis går frivillig. Så I will be back, for jeg tenker ikke havne i den røde stolen... Så det.

12 kommentarer:

  1. Hehe, artig. Jammen lignet hun på en Ewok også. :-D Syns jeg ser henne gjete hele ikke-tjukkasgjengen.

    SvarSlett
  2. Ja gjeterhunden Ewok er også et passende navn. :o)

    SvarSlett
  3. Søte lille Sofie :)) Nydelig den skogen din forresten, både sommer og vinter :) De stolene var velkjente he he. Da Heidi og jeg kom på Aker sykehus lurte vi på om stolene var toseter eller beregnet å¨en...De var beregnet på en ;o)

    SvarSlett
  4. Ja jeg og Sofie elsker de dype skogene på østlandet! :o)
    Jeg ble faktisk dypt fasinert av tosetern for én, og bittelitt skremt...

    SvarSlett
  5. Hei :)

    For en fin hund.. kjekt å ha en venn å gå på tur i sammen med, det gjør nå at du kommer deg ut litt.. har jeg forstått det rett at du bare låner den eller.. fin er den i alle fall og ser så koselig ut:)

    For en fin skog å gå tur i.. MEN husk det er ikke lengden på turen som har så mye å si i første omgang.. det at man kommer seg ut er like viktig så får heller lengden og inntensiteten komme etterhvert som en bli i bedre form.. da jeg var på det tyngste så var 15 minutter ut i verden og det samme hjem igjen mere en nok.. men det kom seg ganske fort igjen da.

    Hmm nå henger jeg ikke helt med her.. hva er det med disse stolene som du har bilde av ?.. hihi..har vært lit fraværende fra enkelte blogger her inne den siste tiden skjønne du...

    Ha en fin dag.. her settes det kurs for jobben straks.. forma e så som så.. men det går seg helt sikkert te etterhvert. Gleder meg til å tilbringe nok en dag sammen med de søte små.

    Klem

    SvarSlett
  6. Nei Sofie er ikke en lånehund, hun er min. Det er bare Ewoken jeg har lånt, fra Star Wars. ;o)

    Ja jeg vet, det er ikke lengden det kommer an på. Alle turer begynner med ett skritt, og så ett til. :o)

    Hehe, de stolene vil kanskje enkelte kjenne igjen fra steder hvor ekte tjukkaser samles. Men greia her er bare at den røde er laget for å kunne romme ekstra brede rumper, og enn så lenge så klarer jeg med en vanlig. :o)

    God bedring med formen!
    Klem

    SvarSlett
  7. Herlig :) La det ikke bli så lenge til neste gang du deler med oss :)

    SvarSlett
    Svar
    1. hehe, skal gjøre mitt beste, fru Melone.. <3

      Slett
  8. Gratulerer med nominasjon til den høythengende tittelen Årets fjaseblogg. Kåringen pågår frem til og med 1. mars. Som nominert er du en av dem med størst innflytelse!

    Sjekk her: http://www.lises.net/blogg/?p=5506

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh hildrande du! It's an helsikes honor to be nominated! :D

      Slett
  9. *abstinenser*
    MÅ snart ha mer Misspinky !!!

    SvarSlett
  10. Jeg er liksom koffeinet ditt, ja? :D

    SvarSlett