lørdag 5. mars 2011

Jeg lever! Vi lever!

Akutt flyskrekk!
Og det var jeg langt i fra sikker på at jeg kom til å gjøre da Norwegian danset seg over himmelen mot Bådåddjo på onsdag.

Jeg var vektløs, jeg sverger!
JEG!

Opp og ned og hit og dit, stormkastene lekte med det store flyet, som Rasmus leker med de små musene. Men i motsening til de yndige små musene så slapp metallkroppen fra himmelens klør, landet pent og pyntelig på rullebanen, og jeg var på nippet til å juble og klappe i hendene av ren lettelse.
Sånt får man flyskrekk av asså!

Men jeg lever, vi lever!

Og stakkars skjelvende pms-Sofie klarte ikke lette på bakbeinet de første timene på landejorda, hun hadde nok med å klore seg fast til Moder Jord i stormkastene.


SE mitt fine fuglebrett, der ude
over elvens bredder!
Anyway, her i nord er det nye tider, og jordkloden har bikket på sin akselrasjons akse og snurrer en ny vei.
Den førstefødte og bedanskede - min store journalift-brole, har vendt hjem igjen til sine nordnorske fjell med gullmulter, og fjorder fulle av den ferskeste fisk. Og sitt aldrende opphav.

Velkommen hjem og gratulerer med ny bolig med  utsikt til elv og elg og småfugler!

En appelsiiin til Moj

Moj er glad, jeg er glad, og alt er godt.

Og tenk, for første gang føler jeg ikke behov for nødproviantgodislager på pikerommet, som jeg kan trøste meg med når det stormer i stuen. For hus-været er mer stabilt enn normalt Selv om det knaker i veggene av utestorming.

Og jeg følger med så godt jeg kan Roedemetoden, selv om første kurs er over.  Noe som egentlig er merkelig siden det gikk så dårlig på de to siste veiingene.. Men jeg har mistet 6,7 kilo - noe som gir meg en kilopris på kr.313,- Og det er verdt hvert øre!
Så jeg er ved godt mot, og har meldt meg på neste runde.


                                 Hvis vi overlever flyreisen hjem igjen da.







...Åååh Sofie, så upassende av deg å få løpetid nuh, og flekke til mojs flekkfrie gulvteppe...

Da må det bli løpetidssparkebukse.



Åh hallo, hold opp med den der PMS-knurringen og klapp att den truende tanngarden!

Makan til tenårings-tispe...

4 kommentarer:

  1. Grattis med super nedgang, og å ha overlevd flyturn tel Bådåddjo!!!!! Flinke du (og flinke fly-mann-ting) :) Kan ikke melde om nedgang ÆTT ÅL her men snart - snart!

    SvarSlett
  2. nåja, super og super, fru Blom, men det gikk da nedover. Så takk. Du kommer deg nok i nedsiget snart, skal du se, jeg kjenner det på meg! :o)

    Nå venter en ny flytur, og jeg håper den blir fredeligere...

    SvarSlett
  3. Takk - mi håop såo!
    Hmmm...kor du ska legg han hen da? Ikje sørover tel varmere land vel?

    SvarSlett
  4. ikke lengre sørover enn til hjem, denne gangen. :o)

    SvarSlett