onsdag 14. desember 2011

Luke 14 - Borte borte, hjemme hjemme!


 
Nei, nu fær æ hjem! 






Nå er førjulsturen i Bodø over for denne gang. Byen med de syv vinder.

Seriøst - der Bergen har regnet har Bodø vinden!





Senest i går kveld gikk jeg nesten inn i feil hus etter en liten kveldstur med Sofie rundt kvartalet, fordi det blåste sånn at jeg hadde trukket hetta helt ned til haka for å ikke bli kvalt (ja, det er et lite paradoks der), og så derfor ingenting!

Vinden er det jeg savner minst av det jeg ikke savner med Bodø. 
Joda, jeg liker å hyle mot vinden som prøver å motvirke tyngekraften og løfte meg opp etter håret, jeg ER fremdeles nordlending!

Men jeg elsker stillheten og freden og rimfrosten i drivhuslandsdelen, Østlandet...

















Men so long, Bodø, vi ses neste gang!
Nå pakker jeg Mister Nelson ned i kofferten sammen med de alt for få julegavene (gjerrigknarker!) og reiser hjem til det røde lille huset mitt for å stelle til og feire en fredelig jul!



















2 kommentarer:

  1. Det vindfulle bilde så mildt sagt ikke fristende ut... Da er det er noe ideelt på denne tia heller. Nå vil jeg ha snøen som ligger her og noen få kuldegrader så vi slipper blåholke :) Ha en riktig god tur nedover og velkommen tilbake til Østlandet :)

    SvarSlett
  2. Takk for det! :o)
    Nei kan du skjønne at noen våger seg ut på moloen i sånn vind?! Gærne nordlendinger asså! :p

    SvarSlett