lørdag 3. september 2011

En sommer er over?

Egentlig hater jeg alle antydninger om at sommeren er over, så lenge naturen er grønn utenfor vinduet.

Det har blitt antydet at jeg må være fargeblind som ikke ser falmingen, men så lenge man kan sitte ute å drikke sin morgenkaffe uten votter på, så èr det sommer!

Men, mye nok av den er over til at det er mulig å ta et oppsummerende tilbakeblikk, for blogging har ikke vært i høysetet.



Fru Quizt og Knertene hennes har funnet seg et nytt tre å slå rot i.

Jeg prøvde først å adoptere henne bort på Kiwi, men ikke èn lapp ble revet bort fra min fine plakat! Møkkanaboer!

Men heldigvis forbarmet en dyrebutikk seg over den lille familiegrenen, så de flyttet inn der mellom rotter og pippipper. Og ble solgt dagen etter til en ung dame uten innsektsskrekk.


Så matmor og Sofie kunne tygt reise på sommerferie nordover.

Og èn time etter landing - rett i fjæra!
Kjenne salt Bodøvind i pelsen
mens vi speider etter hurtigruta som gikk
Sofie fikk mange nye venner der oppe
Lille Malin og Sofie ble faktisk sjelevenner

og samtalte på et dypere nivå
om noe som tydeligvis var veldig morsomt!


Maleriske Stream Island innfrir alltid

Bryggebikkja mi på oppdagelsesferd

Hun prøvesmakte kongekrabbeskall

og jaktet på ferskere sjømat.

Hunde-spa: rulle seg i sand tilsatt noe illeluktende gugge...
min Sofie liten
Våt og Sliten
Da er det godt å slappe litt av...
Og ingenting har større smilegaranti enn en liten hund, tross guggestank!
Og så - endelig fikk jeg tatt Sofie på kveldstur til Mjelle!

Selv om himmelen var grå under skyene, så er havet like vakkert
Og Mjellestranden er like rød
Seriøst - en hinne med rød sand "flyter" oppå den normale hvite skjellsanden.
Werry weird støff.

Snipp åsså snapp åsså snute, så var sommerferien for i år helt ute.
Nesten last year, faktisk.

6 kommentarer:

  1. E sa bære høgt tel meg sjøl no at e e SEKKER på at da e den "En sommer ææær over" som kommer til slutt!!!! og da va da!
    Herlig oppdatering og thank you for at jeg nå har mer heimlengsel tel Bodø enn evver! Naida, men deilige bilder, en herlig hundenupp og takk for sommeren 2011 :) Klæmma tel du du :)
    Hilsen Kari-Ann

    SvarSlett
  2. P.S: e må altså legg inn kommentara som anonym førr at di ska gå igjennom. Ka da e førnaks jås av blåggspått? Helsingar från Kæriån

    SvarSlett
  3. Sårri om da ser ut så at e spæmma -- e ha bære laga me en blågg på blåggspått e åg, så no kan e lågg inn dar e vil på blåggspått ailtså! I`m just sayin` ;)

    SvarSlett
  4. hehe, ja med den overskriften så måtte jeg jo ha med den sangen! :p
    Det er rart med det, selv om ferien handlet mest om 22.juli, så viste bildene meg at vi hadde faktisk hatt en fin feie. :o)

    Fikk du ikke kommentert som før? Kan ikke se noe feil med innstillingene her...
    Men du har fått ny blogg på blogspot? *løper å leser*

    SvarSlett
  5. Artig - sjelevenner :-) pia i nord

    SvarSlett
  6. ja du ser vel kontakten? Jeg syns bildene ble så fine, men ikke rart med to så fine jenter! :o)

    SvarSlett