søndag 29. juli 2012

Sommer 2012 del 1 - en gammel favoritt

Sommeren min er for det meste temmelig lokal, for tiden er det ingen store utskeielser som solbading i "Syden" eller shopping og sjampis i Paris. Sistnevnte sted har jeg faktisk aldri vært... Men det betyr ikke at mine sommerdager ikke er fulle av sommer, tross regnet.

For eksempel Hundehjørnet og skogsveien dit. Vårt lille paradis. Vårt Turmål. Sofies lekeplass og min rasteplass.
Jeg ble forbauset når jeg sjekket hvor langt det er dit, bare ca.5km frem og tilbake. Og så jeg som trodde det var så innmari langt og jeg så sprek. Men sånn blir det etter et par ankelbrudd og masse krykketid, avstander blir lengre enn de en gang var.
Uansett, blandt alle rusleturer i nabolagets gater og skoger,  så er Hundehjørnet og skogen dit vår tilbakevendende favoritt Tur. Og er det rart?!





Tidlig i juni, akkurat i det våren blir sommer, er skogen så lysende grønn at det skjærer i både øyne og hjerte!




Løv og gress er enda så lyst at det slipper inn og fanger sollyset, så skogen er nesten selvlysende.





Og Hundehjørnet... det er rene filmkulissene!

Og merksnodig nok - de fleste formiddager har vi denne perlen helt for oss selv.











Litt betuttet Sofie har ingen ball og ingen andre hunder å snuse på og leke med...











Men heldigvis bugner Hundehjørnet av pinner som er impregnert av pirrende dufter, så i ånden er en hund aldri alene her!


 
Og ikke vet jeg hvem hun lekte med her, men morro hadde hun/de det!


 
Pinner er i det hele tatt nesten like morro som ball

4 kommentarer:

  1. Det er ikke alltid solbading i syden eller shopping og scampis i Paris er de største høydepunktene i livet. Turene dine til hundehjørnet høyner vel livskvaliteten mye mer en en langweekend i Paris eller ei uke i syden. Det gjelder å finne gleden i de små ting som du gjør og ikke vente på de store happeningene :)Sjøl om en tur til syden nå hadde vært helt greit å... Kos deg på turen til hundehjørnet og dessuten er 5 km en flott trimtur det ;O)

    SvarSlett
  2. man kan se seg både blind og stusselig på alle de flotte ferieopplevelsene på Facebook. Men du har helt rett, jeg elsker mine små ting, og er heller ikke egentlig misfornøyd med mine 5 km. :o)

    SvarSlett
  3. Ja det er sant. Jeg tror ikke alle de flotte ferieopplevelsene nødvendigvis er så fine som glansbildene viser heller jeg da, men uansett så er de små opplevelsene de som danner størsteparten av livet og klarer en ikke nyte dem går en glipp av det meste livet etter min mening :)

    SvarSlett
    Svar
    1. hehe, nei mye kan være bedragersk, det vet jeg, det er jaggu ikke gull alt som glimrer på facebook...
      Og ja, det er jo mellom høydepunktene man lever. Og man må også tillate seg å fryde seg over de små hverdagsgledene, selv om de ser mindre ut enn naboens. :o)

      Slett