lørdag 10. november 2012

Er det lenge igjen NÅ da?

Til jul, altså?
Julestemningen min ligger å klør like under overflaten..
Selv om selv jeg syns det er for tidlig med julemarsipan og glitter og sånn i butikkene i oktober, så er det jo langt ut i november nå.
Og jeg tar meg i å smile av hver lille julete innsnik i tv-reklamen, lengte etter duften av gløgg og pepperkaker, og har telt over om jeg har nok lys til adventstaken - det er bare 3 uker til første søndag i advent!

(Note to self: kjøp lilla stearinlys med glitter på!)


Og tenk - da Sofie, en ball og jeg var ute for å leke litt nederst i hagen, så møtte vi faktisk årets første juleengel!

Først skimtet jeg bare noe blankt i øyekroken, men da jeg så nærmere etter så var det en vaskekte, bitte liten juleengel som sto der å blomstret, som "a partridge in my plum tree"!

Jeg kjente julestemningen piplet fram, julestemningsmilet bre seg på mine tørre leber (finner ikke lebepomaden min), og min årlige førjulsarbeidslyst få det til å krible i mine ennå postoperativt slappe lemmer. Jula nærmer seg (bare sjekk nedtellern under), og det er lov å tenke i førjulete baner og gjøre førjulete ting! Det ER!

Nå kan man jo spørre seg om denne nyfunnede julestemningen kom med engelen, eller om engelen kom med julestemningen...
Men det kan i grunn være det samme, jeg tar engelen som et julestemningsfrikort.

Så jeg tok med meg den lille juleengelen inn i varmen og hengte den på skrivebordslampen, og benket meg med kaffekoppen foran bloggen min for å drysse litt av den nyfunnede julestemning over den. Og med litt amatørmessig fikling fikk jeg inn vinterlig bakgrunn og nedtelling til jul, men klarte samtidig å tukle det til for teksten så den bleknet.
Håper en annen engel klare å fikse det tilbake for meg før den blekner enda mer og forsvinner!

Nå skal jeg legge meg og høre litt på Putti Putti Putt...


Christmas Countdown

2 kommentarer:

  1. :-) Får vi juleengelen med på "julekalender" bloggen iår ? (smisker....har ett ønske om en tilsvarende blogg, som du delte med oss ifjor, med herr Nilson )
    Du er ikke alene om å ha kommet i litt førjulsinspirert stemning.
    Så noen flott digre kongler på ett bord i dag, gjett hvem som klødde i fingrene for å ta med dem hjem og pynte dem til julepynt med glitter å stas ;-) Ha en fin kveld

    SvarSlett
    Svar
    1. hehe, smisk i vei, det er aldri bortkastet. :p
      Vi får se, om inspirasjonen og juleånden senker seg, så kan det jo hende..
      Jeg syns du skulle pyntet de konglene jeg! :o)
      Ha en strålende lørdagsaften!

      Slett