søndag 28. oktober 2012

Dagen før dagen...


"Nå har je vaske golvet, og je har børi ved..."

Men når en høstdag byr på blå himmel og sol som får høstfargene til å gløde, da er det tid for timeout og en tur til hundehjørnet vårt. Kan bli en stund til jeg orker den turen igjen.





Med trimstaver og sekken full av termos og ikke en eneste sjokoladebit, så er hundehjørnet et deilig mål å kvile ræv og sjel.


Og ikke et eneste annet menneske var til stede. Men noen har vært der, i følge solstolenes stilling mot solen - en liten time før.

Sant og si kan jo de stolene ha stått akkurat sånn i flere dager. Hva vet jeg..




Når ikke en eneste annen levende hund er til stede, så kommer ballen fram og blir kastet og løpt etter fra vi kommer til termosen er tom og sjokoladen ikke er oppspist, og går tilbake samme skogsvei som vi kom.













Vidunderlig vakre skogsvei, alltid full av Kodakmoments for sjelen...


Selv om både bær- og soppsesongen er over, så vokser det dog andre ting på ellers nesten nakne grener. Hva kan dette være slags sjelden tresopp?
Kantabling?

Hva vet jeg...



Sofie så litt skeptisk opp på den og mente bestemt at jeg ikke skulle plukke den med oss. Den så litt farlig ut, best å la den henge.
Så det gjorde vi, og gikk videre...



...på den vidunderlig vakre skogsveien, malt i de deiligste høstfarger.












Og hva passer vel bedre etter en solrik tur i høstfarger enn gulrotsuppe?

Sånn ser altså min suppe ut, før stavmiksern har moset den sammen til...




...en høstgul gulrotpurésuppe, som smaker ekstra godt med et nystekt kyllingbryst til. Nam nam til bare 300 kcalorier!
Gleder meg allerede til neste gang...









Men i dag har blåbærsmoothie stått på hovedmenyen, ubegripelig deilig til å være så sunn!
Tenk, bare 100kcalorier for dette søte lille måltidet.

Og nå skal jeg ta meg en til, den siste for noen dager, for nå...










...to be continued...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar