fredag 26. oktober 2012

Travle dager før Dagen

Her ryddes og vaskes det i rene førjulsånd, kjenner det er godt med alt som er gjort før kirurgen skal ommøbelere fordøyelsessystemet mitt. Det kan fort bli lang time-out etter det.

Men jeg avsporer med glede, spesielt når det kommer storfint på besøk fra Danmark. Da blir det bytur og sight-seeing. Først nøt vi det småsure høstværet i Botanisk Hage, som ellers ikke imponerte veldig.
Danmarks skjønneste Leamus
Men i Palmehuset var det varmt og idyllisk
Og hallo, en Pink ananas på stilk - da ble JEG imponert!


Men så sight-see'et vi videre, til Astrup Faeaearnly. Fjongt og fjott på utsiden blitt, men seriøst - utstillingen var mer fjott enn fjong. Men velkledde mennesker gikk nikkende omkring og så superseriøst forstående ut over hva kunstnerne uttrykker.
Seriøst, det finnes mange psyke "kunstnere" i form av malere og skulptører og fotografaener der ute...
 









disse sukkertøyene i blå cellofan
skulle sikkert forestille noe..








Oh my God, it's somebodys foot!


Dørmatta jeg IKKE ønsker meg til jul...
Steinmonstret i trappa utenfor var sant og si det beste.
så vi gikk...
og tok en kaffe i et kaffotek som ikke var fancyere enn at sultne små spurver
fløy innom og varmet seg, til enkelte hvinende damers forargelse, som dukket og holdt hånden beskyttende over kaffikoppen..

Good times!



Så reiste de videre mens jeg toget hjem til en særdeles ufancy og hjemmelaget Uramaki, men guri så godt! Kanskje aller mest fordi kostholdet er ganske stusselig for tiden, er ikke rom for mye kos i 1000kcalorier...
Uramaki


2 kommentarer:

  1. Vet du har vaklet og tenkt og vurdert omorganiseringa en stund. Du har helt sikkert tatt det riktige valget for deg. :-) Masse lykke til.
    Og takk for turen med danskene. ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. ja OM jeg har, det valget har jeg ikke hoppet inn i nei! Og det føles nå helt rett i alle fall, for meg. Så takk og versågod. :o)

      Slett