søndag 29. april 2012

6 bein til skogs & fru Kjøttmeis hemmeligher

Åh  herrlige vår og herrlige skog, det er så vakkert at jeg renner over av klissete klisjeer, og kan gråte om kapp med småfuglenes sang. Det er så vakkert at hjertet mitt brister om kapp med knoppene!

Ok, jeg skal slutte nå før klisjepolitiet kommer og tar meg, men bare se!
trærnes lysegrønne slør mot den vårblå himmelen
tepper av hvitveis
tuer av hvitveis
tuer av blåveis
er litt usikker på hva dette er, men det fløy rundt meg hele veien til Hundehjørnet

Hundehjørnet ja. Et perfekt sted for å sosialisere. Og jeg har tenkt. Lenge og vel.
Og kommet fram til det at rådene om å begrense kasteball-lek nok har noe for seg.
All Sofies oppmerksomhet skal være på verden utenfor og ikke på ballen og meg.
Og hun pleier å bli så ekstremt fokusert på ballen at hun enser ikke annet.
Så fra nå av skal ikke ballen med på tur, den kan vi leke med hjemme.

Det tar nok  litt tid før hun slutter å assossiere Hundehjørnet med ballballball. Men akkurat denne dagen fikk hun en flying start, for der var fullt av hunder å sosialisere med. Og spesielt heldig var gruppen store besøkshunder på tur, for de kom rolig bort til meg for å la seg klappe, og var så lite truende at Sofie ikke ble det spor sjalu.
Og så var der flere på hennes størrelse som ville være venner
Og Sofie sniffed butts
Og ble buttsniffed
Og buttsniffed toback again again
men WOW, hva slags fjes er det i andre enden??!
Sofie rygget faktisk når den lille herremannen snudde seg
Og hun lo og LO, og hylflirte at han lignet enda mer på en ewok enn hun gjør!


Så jeg måtte jo google rasen når vi kom hjem, og jommen hadde hun rett. Det sies faktisk i at den rasen ble brukt som modell for Ewokene i Star Wars. Man lærer så lenge man har google!
Brussels Griffon
Ewok

Nei, nå pratet jeg meg helt bort i Hundehjørnet igjen, og bloggen ble rent for lang. Igjen.
Jeg fnatter ikke hvordan folk får til å blogge kort!

Fru Kjøttmeis eggende hemmeligheter får vente til å avsløres i morgen...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar