onsdag 25. april 2012

On the Roede again!

Det er i alle fall planen, på sikt.
Må bare justere meg inn på det først.
Jeg har allerede veid og målt og registrert sannheten på Roedes nettside, som jeg tenker bruke solo denne gangen. Kurs er finfine greier, men jeg er blakk.

Men, når man først er frafallen fra den magre sti, så gjør en ekte tjukkas ALT for å utsette slankekuren litt til. Eller livsstilsendringen som det så pent heter.

Så neste steg ble å bytte ut (spise opp) trøstespisingsmaten med sunnere alternativer. Det viste seg å gå alt for fort, så for å forlenge utsettelsen enda litt til så gikk jeg til angrep på årgangslagret - nemlig alt som har blitt gjemt og glemt innerst i skuffer og skap, lengre enn jeg trodde faktisk.


Gårdagens middag ble løse fryserpølser med en pakke Gratinerte poteter, som gikk ut i 2010.

Middagen hadde en ettersmak av fryseboks og papp, men er man blakk så kan man jo ikke kaste mat.









Så til dessert nøt jeg forsiktig en kokosyoghurt som heldigvis var fra i år, men som gikk ut for en måned  siden.
Smaken var dog upåklagelig.





Som ettermiddagsgodis smattet jeg henført på kakepynt som også skulle vært brukt i 2010.
Det smakte både friskt og godt av appelsin, så det føltes nesten litt sunt.





I skrivende stund er det høylydt aktivitet i magen, men det trenger ikke å ha noe med "best før"-maten å gjøre, det kan være den store muggen med fruktsmoothie med havregryn som vandrer nedover tarmsystemet.  Jeg er mett, men jeg tror jeg snart får bedre plass i magen. Og det er bra, har noe mystisk "wok-kjøtt" jeg er litt spent på i dag.

Sånn går dagene i 50 A.

50 C er det heller ikke så mye interessant å fortelle om, men sånn ser det ut der nå:
Redet er ferdig oppredd og foret med pels fra nummer 50's firbente lodott; Sofie
(har tømt hundebørsten i nærheten av 50c de siste dagene)



Og nå tror jeg herr og fru Kjøttmeis bruker dagene til å flørte luftig og synge sanger i hekken, og hva nå sånne små pippipper gjør før de legger sine befruktede egg i redet. Det legger jeg meg ikke borti.

Men de er innom å prøveligger redet og/eller tar seg en siesta innimellom



Hmm, jeg ser at det allerede snart er helg, og da kan man ikke starte med slankekur altså. Det strider mot tjukkasloven, så det får vente til mandan.
Lurer på om jeg ikke har en pose muffinsmix fra 2009 innerst i skapet...
*rai ti tai ti tai*

10 kommentarer:

  1. Er det ikke rart det der behovet vi har for å spise oss klar til slanking..? Jeg har det sånn jeg også. For øvrig har jeg kuttet karbohydrater igjen, fra i dag. En onsdag..

    SvarSlett
    Svar
    1. Slanking er et mysterium, jeg blir like overrasket hver gang jeg gjør "feile" ting med åpne øyne...

      Gratulerer - lykke til med lavkarbodiett! Det passer ikke meg, jeg overlever ikke uten brød og pottitter. :p

      Slett
  2. Er en tjukkas så er en tjukkas helt inn til sjela ;)) Det er vel lett gjenkjennelig for de fleste det su skriver her ;)) Håper imidlertidig at det blir skikkelig liv i 50c etterhvert og at de som flytter inn blir til de små har kommet seg ut av redet og ikke bare er på gjennomreise :))

    SvarSlett
    Svar
    1. ja jeg er ikke alene om dette, ikke uten grunn at slankeindustrien tjener "fett" på fettet vårt..

      Nå er det klart at katten ikke er noen trussel i år, og de har redd opp redet, så da får vi tro at det fortsetter like fint! :o)

      Slett
  3. Hehehe, artig. Rart det med å måtte hive i seg en hel masse før man begynner. Jeg har holdt på med det lenge.... ;-)

    Tror jeg begynte med et bedre liv i går. Nå MÅ jeg bare. (ikke den beste inspirasjonen, men men)

    Lykke til! Og artig med oppdatering fra C

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi gjentar de samme "feilene" igjen og igjen... er det ikke rart? :p
      All inspirasjon er god, så lenge den varer. Masse lykke til! :o)

      Slett
  4. *Ahh.. Endelig skriver a igjen..* ;-)

    Sissel.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jå når det våres så renner det over :o)

      Slett
  5. Herlig :o)

    Stine

    SvarSlett
    Svar
    1. blame it on the spring and birdysenes springsang. :o)

      Slett