lørdag 21. april 2012

Vår og nye beboere i nummer 50!

Årets første vindusveps
Vårsol med løfte om sommer
















Joda, våren kom i år også, og enda er det meste av den foran oss. Men skogen har et lysegrønt skjær over seg av bristeferdige knopper, og krokus og liljer har albuet seg opp av fru Franzens velfriserte blomsterbed. Ikke hos meg altå, mine bed og hage er tildekket av fjorårets meterlange gras - man aspirerer jo å være Torneroses overgrodde hage. Og det tar litt tid for spede vårplanter å kjempe seg gjennom den tettvevde isolasjonen. Kjenner jeg burde gartnerere litt...
Men hvem trenger liljer og krokus når man har en SÅ vakker plante som vokser i storpotta!

Når inspirasjonen for å hakke løs fjorårets isolerende vekster vokser seg påtrengende sterk, så flykter vi ut i villeste skogen og ser hvor fint naturen selv ordner opp. Der får det ligge å bli til ny jord som kan gjødsle og gi nytt liv. Hvofor er ikke det like logisk for hagen?
Anyway, sånt tenker ikke Sofie på, hun ser skogbunnen som en lagringsplass for all verdens spennende dufter, og det er mye hun har å snuse gjennom og tolke over. Men hun har det travelt, for hun vet at der framme venter Hundehjørnet og Den Store Balljakten.
Kom da!
KOM DA!!!
Endelig framme på Hundehjørnet
  hvor ballen bjeffes fram
Og ballen blir jaget på tyss og kvers
og rundt og rundt et tre
som andre hunder har løpt rundt og rundt før,
og skapt den klassiske hundekarusellen

Hjemveien kan nytes i fred og ro, med en sliten hund
som tusler mer bak enn hun løper foran
Jeg er seriøst forelsket i eventyrskogen!

Og ja, de nye beboerne i 50c, det får bli i morgen. Nå gidder jeg ikke mer.
Men det er ikke vepsen, asså...

7 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja ikke sant? Jeg <3 den! :o)

      Slett
    2. Regn, sol, vår og nye spirer...Finnes det noe bedre? Det er som en får en ny mulighet hvert år og jeg elsker denne tia. Skogen din er helt fantastisk, men om jeg skulle ønske meg noe så er det en avlegger av den flotteste vårblomsten jeg noen sinne har sett ;o)

      Slett
    3. enig, våren er det beste av alle tider, full av framtidsløfter og fuglesang!
      Ja jeg håper på avleggere en dag, skal reservere en til deg da. :o)

      Slett
    4. Ja jeg vil ha avlegger, å det hadde vært kos da :) Ikke mye følelse av vår om dagen med isete biler og kjølig vær, men det regner ikke og nå er det straks Mai :))

      Slett
    5. hehe, vi får se om det komme en Don Fido og smeller henne på tjukken da. :o)
      Våren er bristeferdig, ha tålamod - den kjem!

      Slett
  2. Ha ha Don Fido dukker nok opp skal du se :) I dag kommer varmen så nå er det bare å nyte så lenge det varer :)

    SvarSlett