mandag 2. mai 2011

Papirarbeid, musefangst og eggende nyheter

Jepp, dagene er sannelig innholdsrike her i nummer 50!

Og foran i det hele troner dette øyesåret og følger meg som øynene i et maleri; et fjell av papir. Hadde det bare vært reklame så hadde jeg dumpet skjiten. Men neida, jeg er da ryddig og samler alt innkommende i en sirlig bunke. Skal jo sortere det etterpå, først skal jeg bare...

Og før jeg vet ordet av det så har bunken vokst så høy at et ras er nært forestående, og de regningene som ligger øverst er lettere truende i ordlyden. Og jeg angripe før jeg blir angrepet, i et angstfylt kappløp med straffegebyr, Sergel og strømavstengere.
et mulig framtidig
arbeidsnabolag

Hvorfor skal det være så innmari vanskelig å få inn gode vaner på sånt? det tar jo ikke mange minuttene hvis man tar det etterhvert... *sukk*


Til mine framtidige arbeidsgivere: min papirmessige sendrektighet på hjemmebane gjenspeiler seg ikke på kontorpulten min - der holder jeg eksemplarisk orden og er alltid ajour! (krysser fingrene for at jeg blir trodd)





Meeen, som den livsnyteren jeg er, så lar jeg både papirfjell og gode & onde ting i framtiden, bli værende i framtiden - tar staver og hund og rømmer ut på tur, langs mine gjenerobrede stier og skogsveier.

hvor hvitveisen fortsatt blomstrer fredelig og vakkert
og blåveisen blir visst usedvanlig stor i år...
Nei vent, en blå ballong?! Midt i skauen?!?
Og i nabolaget blomstrer verdens vakreste tre.
Jeg vet ikke hva hun heter, så jeg kaller henne bare Miss White.
Åh men halloen, her lukter det spennende! *intens snusing og snøfting*
(note to self; se til å få malt den dømrade østveggen!)
Før jeg visste ordet av hadde Sofie fanget en mus, som hun slapp ned foran beina mine.
Vi ble begge stående å se forundret på den til den døde foran øynene våre.
Jeg vet ikke om jeg skal være stolt eller eklet, så jeg konstanterer bare at jeg har to musefangere i huset.
Og at Sofie får ikke "susse" meg mer med den munnen sin!




Og så en liten rapport fra nummer 50 C - fuglekassa i pæretreet:
Møt fru Kjøttmeis! *kurrrr-skvatt-pipipp*
fru Kjøttmeis kom innom og sjekket bo- og bunnforholdene grundig og utallige ganger før hun bestemte seg for å flytte inn; som den Gode Husmoder hun er.
fru Kjøttmeis drar inn alle slags fjær og dun og fargerik ull, og rer opp redet sitt
Og i dag morges - GRATULERER, mor Kjøttmeis, vi teller foreløpig 5 egg!
Vårt eget private reality-tv i nummer 50 er i gang!

Skulle du ha lyst til å ta en liten titt, så er du velkommen innom. Og hvis du er riktig heldig kan du også slumpe til å høre naboungene på trampolina, Sofie som bjeffer på forbipasserende, eller Pinkys månelatter i bakgrunnen. Enjoy...

Klikk på link:  Nummer 50 C - fuglekassa i pæretreet 

Gjesteinnlogging:
Brukernavn: gjesten
Passord: jesteng


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar