søndag 13. februar 2011

En Djævelsk Rosa Blogg!

Morsdag meg her, og Valentinsdag meg der...

Jeg venter på dager for barnløse og single jeg. Men hvem skulle vel kjøpe blomster og gaver til oss, så det vil neppe handelsstanden fronte... Akk, det blir nok ikk noe av.

Så jeg får heller vente på 1.mars og den første VÅRdagen - det er MIN dag. Som jeg håper på hvert år, mens jeg forbanner kalenderverket som ikke holder løftet sitt om at våren skal starte 1.mars.

Men kanskje den gjør det i år?

Kanskje kommer 1.mars med varme vinder og varm sol, og snøsmelting som ikke fryser til is etterpå.
Kanskje kommer 1. mars med bare veier og den intense fugleskvaldringen som bare høres når pippippene flørter elskovssyke om våren.
Kanskje jeg 1.mars kan sitte ute i solen og nyte mitt lettvann i timesvis, mens jeg leser om trening?
Kanskje 1.mars byr på duftende knopper som brister, og farger som ikke er så vinterlig triste?

Og mens jeg venter på våren og mer farge der ute, så tenker jeg - hvorfor vente?    


                     Miss Pinky maler februardagen as PINK, as her name is!

Sniffekontrollør Sofie er selvfølgelig tilstede og gjør jobben sin.
                               
joa, den blanke isen glitrer vakkert,
men akk så kaldt og fargeløst..
Men med Pinkys rosa briller på,
så glitrer isen så fargerikt og vårlig!



Og se! Tujaen blomstrer magisk med den pinkyeste snø! Så vakkert og vårlig at vinteren bare må DØ!



Aaaah, det gjorde så godt i min bleke vintersjel at jeg godt kan by på en liten morkake, en ROSA morkake.

Gratulerer med dagen, alle morer rundt omkring!





Og på forskudd - Valentinshilsen til alle single der ute! Er det noen som vil gifte seg med meg??

....Anyone?

....nei?



*sukk*





Ikke kan jeg trøstespise rosa kake heller, så jeg får nøye meg med å slurpe rosa snø.

Mmmh,  rødbetslush...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar