torsdag 3. februar 2011

Saksespøkelse i nummer 50...?

Serr, jeg MÅ ha et saksespøkelse i huset! For i formiddag da jeg dokumenterte min interessante saksejakt, så fant jeg ingen av mine fire sakser.
Men så nå, da jeg skulle hente en kniv i skuffen, så...

Vel, la meg begynne på begynnelsen. Jeg har jo mistanke om at en nyfiken ertekrok av gammel kone, huserer i huset hun en gang levde i - som nå jeg har overtatt og leter etter et liv i. Og jeg har mistanke om at hun ikke helt skjønner konsekvensene av å spenne bein for ei dundre i full fart nedover trappa/hastende inn fra regnet.
Men jeg tror hun egentlig ikke vil meg vondt, bare være "med" og leve livet hun ikke lengre har. Og jeg tror at hun driver med skøyerstreker, for ting har en tendens til å bli borte for så å dukke opp på de merkeligste plasser. Spesielt nøkler og sakser, kanskje fordi de er blanke...den lille skjæra!

Så da jeg ikke fant en eneste av mine fire sakser i formiddag, så tenkte jeg i min visdom at nå skal jeg jaggu dokumentere hva jeg ikke ser at jeg ser! Så jeg leita på hvert naturlige sted den kunne befinne seg, og tok dokumenteringsfoto av jakten samtidig.
Kjøkkenytstyrsroteskuff: her har saksene plassen sin, men der fant jeg ingen saks - men kanel!?

Bestikkskuffen - her hender det de er innom, men her var det bare en...ja du ser, makan...


































Skrivebordspennevasen, også et
naturlig saksested, men nei...
Skatollpennekurven - nope, ingen saks der heller gitt...
(Note to self - STH å få ryddet opp i papirene mine!)


Tilbake til kjøkkenet og kjøkkenbestikkvasen - neh...
(riktig, det ER julekjøkkengardinene som henger oppe enda)

Og så, den siste plassen jeg leita (naturlig nok) - DER var en saks - midt blandt sugerørene i kaffaTEskapet!
Litt stuss, men fornøyd, for nå fikk jeg i det minste klippet av... 0hva det nå enn var jeg skulle klippe. Så jeg tenkte ikke så mye over det faktum at jeg tilsynelatende er vimsete nok til å plassere en saks blandt sugerørene, som om den på noen måte har noe der å gjøre. Jeg mener, jeg har tross alt en mor som en gang satte melka i bøttekottet, så veldig rart er det jo ikke om jeg har arvet litt av den vimsingen...

Men så vet du, her i sted skulle jeg hente meg en kniv for å spise meg et eple etter treningen hos fysioterapeuten. Ante fred og ingen fare, og åpnet spisebestikkskuffen for å hente en fruktkniv. (ja tenk, jeg spiser helst mine epler oppskåret)
Og der i skuffen, blandt kniver og skjeer, lå det ikke mindre enn TRE sakser!
SE da - TRE sakser - til og med den lille som jeg ikke har sett på dager!
(Note to self: vask bort smulene i bestikkskuffen!)


Fair Dinkum - fra å lete over alt etter én saks, finne den på et odd sted, til å plutselig finne TRE sakser - jeg lever et spennende liv i MITT hus!
(hører du spøkelseskjerring, det er MITT hus, du er gjest, slutt å kødd med meg!)

Nå venter jeg bare spent på hvor den fjerde saksen skal dukke opp.
...Men jeg er ikke noe redd, jeg ER ikke det...

8 kommentarer:

  1. Du er bare herlig...:-) Ler så tåra triller.

    Ett lite tips, du trenger bare å bruke støvsugeren for å få opp smulene i skuffen ;-)

    SvarSlett
  2. *kaster over et lommetørkle* :o)

    Godt tips, men hva hvis støvsugern suger til seg mer enn støv og smuler, og begynner å sluke tskjeer og sånt?

    SvarSlett
  3. Takk...for lommetørklet :)

    Du må ikke la den sluke mere enn det den skal ha med seg ned til posen ...du må holde på tingene i skuffen, mens den gjør jobben sin...du må være assistent...ifall det blir ett uhell underveis,så bare gjør deg ferdig med jobben og sprett opp posen etterpå så dukker tingene fram igjen...:)

    SvarSlett
  4. har sentralstøvsuger, ække bare bare å åpne den posen asså... dessuten er den full av edderkopper!

    SvarSlett
  5. KJenner GODT igjen den leitinga, men her i huset er det både sakser og penner det letes etter (utenom pengboka, bilnøklan og mobilen....som e BESTANDI leita etter....)
    Men mht støvsuging av bestikkskuff eller tastatur på PC og sånne ainner sensitive områda -- så ha e lært hos en venninne at då trer du bare en damestrømpe over støvsugertuten og VIPS så bi KUN smulan og det du ska støvsug støvsugd, og ikje teskjeer og annet snæks :) Genialt!

    SvarSlett
  6. Det var det besteste tipset jeg har hørt på lenge, nå står damestrømper på handlelista! :o)

    SvarSlett
  7. men du ..
    du har 4 sakser
    1 står i lag med sugerørene
    3 låg plutselig i skuffa att
    så leter du etter den 4 saksa ??
    hmmm

    SvarSlett
  8. Jeg hadde jo selvsagt i mellomtiden lagt saksen jeg fant blandt sugerørene - i skuffen - etter at jeg brukte den, ikke satt den tilbake blandt sugerørene... ;o)

    SvarSlett