tirsdag 1. februar 2011

Smultringer er vel JA-mat? Ja?! Jippi!

hmmm, siden jeg har vært så flink så fortjener jeg jo...
NEEEI, vik fra meg, O' Fristende Smultring-Helvete!!!

I god Pinkysk selvmotsigende ånd har jeg i dag vært på shopping. Vel, det vel bare en som mangler shoppegenet som vil kalle kjappe ærender på apotek, dyrebutikk og hypermarked for shopping.

Men jeg var faktisk innom hele FIRE butikker før jeg nærmet meg sammenbrudd og begynte å hyperventilere.

Neida. Jeg pustet bare bitte litt tyngre enn nå.
Mer sniffet og snøftet egentlig, siden Satan sendte ut fristende dufter fra den hvite vognen utenfor...

Men den fjerde butikken var et uhederlig og unødvendig unntak - en veskebutikk! Jeg hadde da alltids klart meg med min utslitte lille H&M-veske og skrytesekken i fem år til, men det har rett og slett bygget seg opp en lyst etter noe nytt å bære alle mine nødvendige unødvendigheter rundt i.
Sannsynligvis er dette ikke engang fjorårets modell, siden den var på salg, men den har plass til Rode-bøkene mine og er svart, og det er nuk for meg. Dessuten virker den rimelig motstandsdyktig mot skarpe hundeklør på jakt etter godbiter, noe mitt forrige forsøk på long overdue fornyelse på veskefronten ikke var.

skrytesekken og gammelveska
er du ikke stolt av meg, Jane?




















...hmmm, jeg fikk plutselig en kvalmende følelse av å tilnærme meg rosablogging og material girl, og DET er ikke Pinky! Rosa i navn men ikke i gavn, og for fattig til å være materialistisk.

Så over til noe annet i full fjert! Og som overgangsbilde funker alltid en av mine firbente; nemlig min vakre og kosete lille pusegutt. Tross at han har blitt brutalt avballet, så nøler han ikke med å blotte sin silkemyke mage for kos.
Rasmus i matmors seng, klar for massiv kosing
Jeg har tenkt litt på denne livsstilsendringen som jeg mer eller mindre frivillig snublet inn i...
Jeg har fått litt samme følelsen for den som jeg hadde da jeg stumpet røyken for godt, samme året som H&M veska ble kjøpt, i 2006.
En følelse av overgivelse og berusende frihet, faktisk.
Rett og slett fordi JEG har overtatt makten over den svake Rosa, som ikke klarer å la være å putte godis og junk i sin allerede overstuffed trunk.
Svake Rosa har fått fri.
Sterke Pinky har overtatt styringen.
Begge deler gir meg glede.
Dette er gode tegn.
Jeg ikke bare prøver, jeg gjør det.
og hvem skulle vel tro at jeg har en Rosa blender...?

Anystreet, jeg (sterke Pinky) har for øyeblikket dilla på en allmektig god og mettende lunchfavoritt:

Lunch-smoothie á la Pinky

100g banan (83kcal)
100g eple (49kcal)
150g tomat (27kcal)
100g agurk (10kcal)
20g havregryn (77kcal)
2ss Ja youghurt vanilje (29kcal)
2ss Allitd Youghurt Naturell (37kcal)
1,5dl Appelsinjuice Sunniva Premium (69kcal)

Tils. 381 kcal, bare bitte litt over Roedes tilmålte 330kcal-lunch.


men altså... jeg skal ikke være direkte plagsom slankeblogger heller altså, bare så det er sagt.
Så jeg kommer ikke til å fortelle at jeg har gått ned 5,6 kilo på tre uker.
 That's one small step for Pinkys wight loss, one giant leap for Pinkys lifestyle change!



*lytter spent etter jubelbrus og lykkeønskninger*



10 kommentarer:

  1. *Jubelbrus* (Cola Zero)
    *Lykkeønskninger* (Hil deg!)

    SvarSlett
  2. Både jubelbrus og lykkeønskninger an masse sendes over! Og et lite gratulerer med ny veske også! :-)

    SvarSlett
  3. Gratulere med vektnedgangen..! Imponert...men den smothien kan du få ha for deg selv...Du får benytte ett av "frimerkene" til noe annet enn den Cola Zeroen..Kari -Ann synes du kunne unne deg :-)

    SvarSlett
  4. Tusen takk, Sylva. :o)

    Og vet du hva? Jeg fikk nettopp dette utropet fra min motebevisste niese;
    "det er jo en sånn veske JEG ønsker meg, en Friis Company!"

    Tenk asså, jeg eier noe som ikke er "sooo last year!" Weird, hva blir det neste...

    SvarSlett
  5. Hehe, tusen takk, anka, jeg LOVER deg at smoothien smaker digg!

    SvarSlett
  6. Åååå....Friis Company har mange lekre vesker, jeg så en lilla i Bergen i fjor som jeg dessverre måtte gå forbi, lommeboka tillot det ikke - selv om den var på salg...sukker enda...Gratulerer igjen! :-)

    SvarSlett
  7. hehe, jeg hadde aldri før hørt om Friis Company engang. En veske er bare en veske for meg... :p

    SvarSlett
  8. Jeg har heller aldri hørt om Friis Company...mine vesker har jeg enten overtatt fra min datter eller fått i gave....Og den eneste veska jeg har som det står ett navn på, er garantert fake...:-) tror ikke den Prada veska er orignal for vedkommende har ikke vunnet i lotto...

    SvarSlett
  9. Friis Schpriis, Prada Schmada... who cares?! :p
    Jeg syns jeg ser at jeg kommer med min Friis med min nybørsta vofselofs oppi... *flire*

    SvarSlett