onsdag 16. februar 2011

An unfugly moment med telefoniske konsekvenser.

Jeg føler meg ung og pen i dag.

Fordi en ny bekjent sa det til meg, en dame som har jobbet med sminke i mange år:

"hvis du lurer på hvorfor jeg ser så mye på deg så er det bare fordi jeg klarer ikke å la være å studere den sjeldne symmetrien i trekkene dine, til og med smilerynkene dine er helt like på hver side. Har bare sett maken hos Leonardo Di Caprio. Dere kommer alltid til å se unge ut."

"Hvor gammel tror du jeg er da?"

"..ut i fra huden og trekkene dine vil jeg si tidlig i tredveårene"

Takk damen, you made my day!

Du och jäg, Leo, du och jäg... bare TENK så symmetriske barn vi kunne fått!

Er det ikke deilig når sånt skjer? Man kan gå rundt og føle seg sliten og grå, og ikke verdt hundskjiten under de skeivtråkka og utgåtte vinterskoene fra 2007. Og så kommer et menneske og ser på deg og sier noe pent, og plutselig kan man tenke; "åh faen, jeg kunne sikkert blitt modell!" - og faktisk TRO på det!

I feel pretty unfugly today!



Denne hyggelige lille opplevelsen fikk meg til å love meg selv at den neste personen jeg kommuniserer med skal jeg si noe pent til.
Beklageligvis var den neste personen jeg snakket med en telefonselger. Eller kanskje jeg skulle si heldigvis, for de er jo vant til å få bare kjeft og drittkommentarer, så de burede være lett å være hyggelig mot.

"goddag, snakker jeg med MissPinky..?"
"jaaa...?"
"så fint, jeg har et strålende tilbud til deg på Østlandets Blad"
"åh, så hyggelig, det er favorittavisa mi! Få høre, fortell fortell!"
"...eh.. jo, vi har tilbud på abonnement, du betaler bare bla bla bla og bla"
"du store verden, det var et innmari godt tilbud asså! Og i motsetning til mange andre telefonselgere så har du en skikkelig varm og hyggelig stemme som gjør det så trivelig å høre på tilbudet som du la fram på en så forståelig og betryggende måte!"
"eh, hehe, jaha det var jo fint å høre, så da sier du ja takk til tibudet da?"

Ålreit, her hadde jeg jo malt meg inn i et hjørne med mine gode intensjoner, nå var gode råd rådyre. Jeg leser nettaviser, det holder for meg. Jeg er ikke så lokalengasjert... utover de nærmeste lokalene i nummer 50.
Men jeg er ikke rådløs, så...

"nå skal du høre, fru stjernetelefonselger, jeg skal ta dette opp med min elskede når han kommer hjem, og så ringer jeg deg tilbake - hvis jeg får nummeret ditt?"
"vel, det er kanskje bedre at jeg ringer deg tilbake senere?"
"ok fint, så sparer jeg penger der også, du er jammen grei altså"
"hehe, ja da snakkes vi senere.."
"flotters - ha det!"


Til alle mine venner; de neste ukene må dere sende meg en sms først, hvis dere ringer fra et ukjent nummer, ellers svarer jeg ikke på telefonen...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar