fredag 11. februar 2011

Selvmobbing er vel ok?

Mitt nye trimrom i kjelleren.
(I wish)

Mine klestativ.

Jeg er den (u)heldige eier av ikke mindre enn 3 store klestativ.

Eller trimapparater, som de også kalles på folkemunne.

Det eldste er en manuell tredemølle, velsignet av den fordums trimdronningen Jane Fonda. Tidligere mitt hovedklesstativ, men den ble liksom aldri pakket ut etter flyttingen.

Dernest kom den dyre innesykkelen som aldri kommer til døra. Den HAR vært i bruk etter sin hensikt, hos naboen. Men her i huset har den vært et kjært klesstativ og poseholder - styret har plass til minst ti poser hver, makaløst!

Og så den sist innkjøpte; den fantastiske elipsemaskinen - som enda ikke har blitt montert nok sammen til at man kan henge så mye som en truse på den. For den skulle monteres opp på mitt nye trimrom i kjelleren...

Ned en skummel trapp omslynget
av farlig sentralstøvsugerSlange
I kjelleren i nummer 50, har jeg nemlig en bitteliten peisestue uten peis, men med en vedovn som ikke er montert.
Inn der pakket jeg resten av flytteeskene for foreløpig lagring til jeg var ferdig å pusse opp og klar til å flytte inn i hele huset. Og DA skulle peisestuen bli til trimrom.

That didn't happen. For late dundrer har gjerne strukturproblemer...

Så her i høst bestemte jeg meg for å innta rommet og rigge opp mine klestativ der anyway, og la de komme til sin rett uten en haug med tøy på seg - og faktisk BRUKES til det de er bygd for.

Åpningen til Torneroses trimrom,
omgitt av slyngpapp...
Vel, de ble vaffal flyttet inn i peisetrimrommet. Men siden "grodde" døråpningen igjen igjen, på Tornerosisk vis, og omgitt av slyngpapp...

For ett av problemene er det at rommet er så full av alskens som etterhvert har fylt tomrommene, at det er ikke alburom til å montere og bruke noen av disse fine klestativtrimapparatene. Og det er så støvete av murpuss og edderkoppbæsj at det vil sansynligvis være helsefarlig å begynne å pese mer enn nødvendig uten munnbind.

Dessuten, og til edderkoppenes diskresjonsglede, det finnes ikke lys som fungerer der inne. Siste forsøk på å skifte lyspære ga lys i ti sekunder.

Så prosjektet strandet på alle sine uoverkommeligheter. For late dundrer er flinke til å utsette fysiske anstrengelser...


Prikker i luften = støvengler...
Men nå, NÅ vettu, nå skal det skje! Nå skal de dårlige gode unskyldningene kaldkvæles, og rommet gjøres romslig nok for montering og rent nok til at aktiv pesing faktisk gir helsegevinst.

Nå MÅ jeg, jeg halter rundt med en dundrekropp som desperat trenger å trenes opp til den kommende våren og skogsturene med firbeinte.

Og ikke minst - jeg trenger trimpoengene til Roede-kurset!
Fem minutter rolig sykling gir trimpoeng nok til et Frimerke som gir én rute 70% mørk sjokolade!

                           Og godisnød lærer dundrekvinnen å spinne!
Sjokoladedesporadoens blikk lyser av sjokodeHUNGER

 
...når det gjelder full ferdigstillelse av trimrommet - spør meg om et år eller no...

4 kommentarer:

  1. Haha, typisk med sånne treningsutstyr. Men de er glimrende som klesstativ iallefall :D
    God helg !

    SvarSlett
  2. Ja de tusen hjem er nok fulle av slike klesstativ... :o)
    God helg!

    SvarSlett
  3. hehehe kjenner igjen den der gitt....har ett trimapperat: en step-ting som kostet KUN 399,- som står i klem mellom trappa og frysern nede i gangen....need I say ubrukt??
    MEN har vært og fått nytt adgangskort til treningsstudioet jeg har støttet siden innmeldingen i sept 2010.....(mista det andre)og nå er det ingen vei tilbake for min del...nå MÅ jeg! Har jo ikke akkurat plass til trimrom i denne bitteknøtteleiligheten som det tar akkurat 55 min å tørke støv, støvsuge og vaske til helga i! Så jeg tror jeg skal greie å trene minst 3-4 gagner i uka (I wish) men kanskje jeg greier det? Time will sjåvv!

    SvarSlett
  4. heh, ja, hvem har ikke brukt tusenvis av kroner på støttemedlemskap på treningssentre. Derfor tenkte jeg å slå to fluer i en smekk vettu. Bruke de apparatene jeg har og lage mitt eget, avgiftsfrie!

    Hmm...kanskje jeg skulle selge støttemedlemskap til Pinkys Gym?

    SvarSlett