tirsdag 18. januar 2011

Akutt pulpitt!

Ringer det en bjelle som trigger minner fra fordums tannpine og vekker tannlegeskrekktrollet og får bankkontoen til å ynke seg av luftsmerter?

Det gjør det hos meg i alle fall.
Og siden jeg aldri har presset en baby ut av hufsa, så kan jeg med hånden på hjertet si at de største smertene jeg har kjent har vært i andre enden - i kjeften!

Sist dette skjedde var det en fersk tannlege i Bæærum som klarte å gjøre galt verre, til jeg satt i bue i tannlegestolen og rautet som en sjøku av smerte!
Neida...
Men jeg har aldri vært så nært ved å utøve vold, jeg hold tilbake en knockout som ville sendt halvparten av HENNES tenner ned i hufsa hennes!

Heldigvis har jeg en bedre tannlege nå, som surfet på betennelsesmerten og fikk temmet og fjernet den helt. Helt fantastisk, jeg elsker deg, tannlege-Kjersti!

Så de største smertene jeg satt igjen med var jo da i bankkortet, som jeg hastig hadde fylt for noen få dager siden og nå tømte igjen - bare luftsmertene var igjen...igjen!


Og hadde det ikke vært for at jeg har begrenset denne bloggen til å være politisk ukorrekt og 100% ego, så hadde jeg skreket HØYT ut om det urettferdige i den blodige prisen for fattige tenner. 

Og i dag ville jeg også  sagt gratulere til fjorårets nordmann og årets innvandrerkjendis, de papirløse flyktningenes beste ambassadør og ansikt - Maria Amelie som slapp ut fra Trandum Transittfengsel i dag. 

Jeg er patetisk følelsesmenneske nok til å håpe dette er første steg mot norsk statsborgerskap for henne. 

Og siden hennes sak har satt befolkningens blikk og medias fokus på innvandring, så håper jeg at  det medfører at politikk og lover og byråkrati og ventetid blir ryddet skikkelig opp i nå, for å gjøre møtet med Norge mer humant for innvandrere og asylsøkere, enten det blir kort eller for alltid... 

Men det skal jeg ikke si noe om, blir så sur av samfunnsengasjement og krig og fred og poletikk å sånn, så andre får ta seg av å mene og synse om slikt. Men jeg kjenner jeg er glad for at jeg er bare økonomisk flyktning og sørvandrer i mitt eget land, og ikke en innvandrer...


I steden skal jeg fortelle det at Roede har en nettside (www.vektklubben.no) der man kan registrere alt man spiser og så bare popper det opp hvor mange kalorusker man har fått i seg. Og tenk - JEG FÅR IKKE I MEG MANGE NOK! Det viser seg at det stemte da, at jeg sliter med å få i meg nok mat! Helt fan-føkkings-tastisk! I kveld blir det FEST i matfatet!


Nå gjelder det bare å komme seg i mer fysisk aktivitet, og da jeg nøt synet av disse to i dag, så gikk det opp for meg - jeg trenger en sparringspartner å rulle i snøen med!
Hmm, jeg tror det er på tide å finne frem saksen og klippe et kikkehull til øynene for frøken Labbetuss...

2 kommentarer:

  1. Denne bloggen var like herlig som de andre :-)
    Nå har ikke jeg født på vanlig måte, så jeg har heller ikke kjent smerter der nede i hufsa....men i kjeften har jeg kjent det mange ganger. Men det er noe år siden nå...så sparekontoen slipper å minke så fort.

    SvarSlett
  2. takk, anka. :o)
    Ja, tannbehandling er så dyrt at jeg snart må vurdere å vurdere å selge hufsa mi på finn.no...

    SvarSlett