mandag 3. januar 2011

Arrrgh! Det er det jeg sier - FB er fali det!

Etter min eggogbacon-frokost i går, satt jeg å koste meg med cappuccino og julemarsipan, mens jeg snoket på mine FB"venners" mer eller mindre interessante statuser og ante fred og ingen fare. Samvittigheten min styrte meg innom treningsløftet, og før jeg visste ordet av det så hadde jeg, nesten uten min medvirkning, blitt forledet til å melde meg på et Roede-kurs!











WTF og WTHH?
Jeg ville jo bare være en av de som skryter av at jeg er flink pike med å melde meg inn i treningsnyttårsløftet...
Jeg vil jo ikke på noe Roede-kurs, da må jeg jo telle kalorier og gjøre det slutt med Waltern og Kims - ingen kos!

Oh well, jeg kan jo bare la være å møte opp, liksom svinge feil og gå inn på Egon og kjøpe en biffsnadder og sjokoladefondant i steden. En framtidig korsvei...

Men jeg lover altså å trene 2 x i uka. Trur eg.
Hvis sparkføret holder i alle fall. For Sofie har vist seg å ha sledehundgener, så jeg må kjøpe seletøy til henne. Hun elsker å løpe ved, og helst foran sparkstøttingen. Jeg sliter med å holde følge med henne og får trent både kondis og skank. Og jeg sliter like mye med å få tatt et godt bilde av det.
where is waldo? ...eh, Sofie.
men det er pent i nabolaget
og vakkert i solnedgangen











fru Ferrari Arme ryllis...
Mer Facebookobservasjoner - premature Juleuvaner!

Jeg lærer av mine "venner"s statusfelt at enkelte har andre juletradisjoner enn mine - som sjølvsagt er de rette tradisjoner.
Det var mange som begynte å spre julepynt før det første adventslyset var tent. Why? Adventen er jo lilla og ikke RØD, det skal da være bare lilla pynt, om noe! Hører dere?! Adventstake og adventstjerne, og adventslys i alle vinduer. Enkelt og vakkert.

Og som om ikke det er nok så er det mange som rydder ut jula 1.januar...
Etter alt det strevet  jeg hadde med å få den inn så skal den jaggu ikke ut før jeg skammer meg. Og det skal mye til før jeg skjemmes.

Det kan nok naboene skrive under på når det gjelder hagestellet mitt også. Men de hilser da hyggelig så de hater meg visst ikke likevel, selv om nr.50 har et malingsflassende hus og en tornerosehage som skiller seg ut i et ellers velfrisert nabolag.

avsviblet?

Dog går nok julen mot slutten her også, sviblene er nermest avsviblet, og stakkars fru Ferrari Amaryllis klarte aldri å komme helt ut av løkskallet sitt før hun visnet hen...


Men jeg har enda røde lys igjen å brenne og julemarsipan å spise, så hos meg skal Jula få leve noen dager (uker?) til. Helt til påsken kanskje!

Nå skal jeg faktisk gå å lete fram påskepynten, jeg tror det vil gjøre seg med gule kyllinger mellom de røde nissene. Eller kanskje jeg skal redekorere pepperkakehuset mitt, som dette jeg nisset fra nettet?

2 kommentarer:

  1. DER va vi hekta på påskepepperkakehus mæ kyllinga og div stæsh :) Thank you !!!!

    SvarSlett
  2. ja, ikke sant det var en strålende idé til gjenbruk? :o)

    SvarSlett