lørdag 22. januar 2011

Pingvinenes dans på glattisen



Jeg la plutselig merke til det her om dagen, og det er sikkert ikke kun min unike observasjon, for det er så innlysende:

Mennesker på glattisen ser ut som pingviner.

 


Spesielt de som er så tøffe at de ikke bruker pigger. Forsiktige små skritt mens de ser ned, armene lett ut til siden for ballanse, lett vaggende gange.

Og så, når de mister fotfestet - en ugrasiøs dans med veivende armer og bein mens de kjemper for å finne tilbake til den lille ballansen man hadde - eller deise overende og brekke armer og bein, eller i det minste få sjikkeli blårævv.

Selv stolprer jeg meg fram på krykker med dødspigger, og sko med pigger som kan tåle en NAF-test, og er stødig firebeint.
Men med en fart som en nittiåring høy på koffein.

Sånn blir man av å brekke ankelen to ganger - alle gode ting skal ikke bli tre! Det holder lenge med to ganger takk - hører du gangspøkelse? Gå å brekk dine egne skranglebein.

Jeg er ganske lei av dette kvasi-uhendig-kæppet mitt, som gjør hverdagslige småting småvanskelige. Jeg har blitt så redd for å falle at jeg knapt våger å stå oppreist, langt mindre klatre opp på en gardintrapp.
Så da blir det ikke lett å skifte lyspære i taklampen, eller fylle fuglematdispenseren - noe som innebærer både glatt underlag OG gardintrapp - scary shit!

høyt henger det, og tomt er det...

Stakkars pippipper... Jeg må mote meg opp i flere dager før jeg får karret meg ut og fylle den, men i dag fikk de endelig mat for helgen.


min fuglefrøhund smattet ivrig på nedfallsfrø...















sånn, røret er fylt og Sofie fuglefrøhund smatter ivrig videre.
KÅM Å SPIIIS!!!

kommme da pippipper..!

...anyone?

4 kommentarer:

  1. Takk for at du minnet meg på at jeg burde også brukt broddene og matet fuglene....:-)

    SvarSlett
  2. ja finn fram begge deler i kveld og legg det ved ytterdøra! Ta vare på både deg selv og pippippene dine! :o)

    SvarSlett
  3. Har en koselig avbrekk i eksamenslæsing med å heller læs bloggen din :) Og kva ser eg? Meg sjølv på glattisen, ikledd kjole og kvitt! Kva er no dette???? E SER sånn ut på glatta...men e e ikje så flenk fuglan...slettra tel di ei og ainna brøsjiv, men dæts itt. Bækk tu vørk nåo, mått bære kommenter tel ho frøken Råååsa <3 Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  4. hyggelig å være et koselig avbrekk, lykke til med lesing og eksamener, Kari-Ann! :o)

    SvarSlett