onsdag 12. januar 2011

Det blir itte mere pudding, tjukka!


Adjø sixpack juleøl - welcome sixpack magemuskler! (as if)


So long, Walter my love, it's time to say Goodbye...



men det er egentlig helt greit, kjenner jeg. Jeg har klart å spise meg lei. No kidding! Den siste sjokoladeplata fra taxfree'en tror jeg skal få lov til å ligge i kriseskapet sammen med den forseglede resten av julens issjokolade, i fall jeg blir nøden nær av kcalorispykose.

For ja da, i går svingte jeg mot Roedekurs og lettmat, og ikke til Egon og biffsnaddern. Og da jeg gynget og stønnet meg ut av taxien - og slapp en ufeminin men luktfri avskjedssalutt på grunn av anstrengelsen - så skjønte jeg jo at det er høyst nødvendig med slike strakstiltak... *flaut sukk*

sjokoladeforsegling













Men kom faen ikke å rosamale det og kalle det livsstilsendring!
Så snart man begynner veie brødskiva og telle kalorier så er det diett og SLANKING!


Og tenk, akkurat det sa den energiske Roede-representanten at jeg hadde rett i. Siden jeg har brukt de siste dagene til å stappe trynet med godsaker så betyr det at jeg ikke ønsker en livsstilsendring velkommen, men ser på det som en diett der jeg for en tid må ta farvel med godsakene!

...åååjaaa, skjønner... Faaaen.... *innstillingsjustering*











Så her må det nå tenkes livsstilsendring og leses Reode-pensum og lære seg om JAmat og NEImat og FYmat og FRImerker.

Og å måle seg selv med målebånd - det er ikke lett, vet du! Navelen er ikke, som i måleoppskriften,  en del av midjen. Men har sammen med magen den sitter i, blitt tatt av tyngdekraften og relokert ned på linje med hoftene. Og samme kraft har medført puppendesig og gjort midjemålet ekstra stort! Skal jeg liksom flytte på valker og pupper når jeg måler?

Jeg trenger flere hender...


Gulerøtter er JAmat!
 Akk ja, jeg har gjennom årenes lange løp slanket av og på meg mange kilo med forskjellige metoder, men nå er ringen sluttet. Første gang jeg gikk på Gretes kurs var jeg 18 år og var 7 små kilo unna idealvekten. Noe jeg klarte å slanke bort med glans. Og senere legge på igjen - and then some. Som jeg enda en gang tok av og la på, og så en kilo til. Og enda en kilo, og så to til å, så tre til å, så TI til! Å så plutselig hadde jeg tresifret og var fleske-riking!

Jeg skulle vært like lur som den andre rikingen og samlet på lifter i steden... se Rikingen på VG-tv


GUD: consider it done, my chubby child! *moahaha*

Men denne gangen, DENNE gangen skal jeg klare det!

Jeg skal ikke brekke noen bein og spise meg bort mens jeg ligger og depper i sykesofa og ser på tv!

Denne gangen skal jeg ikke"glemme meg bort" og la meg friste av:






Denne gangen skal det bli en varig livsstilsendring!

Just DO IT, Pinky!


(do we belive in me?)

9 kommentarer:

  1. Din Gud har oppfylt dine bønner allerede :-)) en av dine bekjente/venner, er allerede feit nok fra før...Grøsser bare jeg tenker på hva den ubarmhjertlge badevekta viste av tall, før jeg kledde på meg i morges :(

    Får vel finne fram det Libranopplegget jeg juksa meg til fra en av naboene for mange år siden, såsant jeg ikke har kastet den i søpla.

    * Som altid, en fornøyelse å lese din blogg :-) Anka

    SvarSlett
  2. Libranopplegget= Librakurs

    SvarSlett
  3. hehe, thank you GOD! ;o)

    Libra/Roede/Nutrilett eller ananas - alle veier fører til Rom. Hvis man bare finner inspirasjon til å gå veien..

    SvarSlett
  4. Jeg fant inspirasjon i Libra...der kan jeg iallfall få spise knekkebrød og ikke bare salat...

    SvarSlett
  5. Jeg syns du er modig og ønsker deg lykke til!

    SvarSlett
  6. tror Libra og Roede er nesten samme opplegget, sunn, fett-/sukkerfattig vanlig kost.

    Takk, Steinar. :o)

    SvarSlett
  7. eg har nå vært snopefri - dvs all sjokolade-smågodt -desserter ol i over en uke*stolt*.. og har begynnt svømme rolig.. dvs ryggsvømming og vanngym grunna nakken .. men men det duger det og:-)
    lykke til med kommende veke i første omgang. ofte den som er verst - iallefall for meg..
    etter 1st uke er søthungeren mindre her.
    har skapet fullt av sjokolade - og den frister faktisk ikkje :-)))

    SvarSlett
  8. O Hildrande du :) Jau, her er blitt et litt strengere regime for meg også nå etter nyttår, og jeg er til en viss grad flinkere med maten, og ikje minst morsjonen! LITTebittelitt flinkere, men ikke mye. Men litt. Altså ikke mye, men litt....ok da bittttelitt :) (skal gå opp fra verkstedet når jeg har levert bilen til reparasjon i mårra....*sukk)
    Såe jeg tror jeg skal møte opp på trimmen i mårra eller fredag eller mandag og se om jeg kommer meg igang igjen, må bare file bort dørstokkmila litt først. Lykke til til oss :) Vi har no i det minste en plan og GR e en SUPER plan - diett og slanking til tross :) Happy happ!

    SvarSlett
  9. alle monner drar, unni, snopfri og vanngym er jo et solid første steg du kan være stolt av! :o)

    hehe, Kari-Ann, selv bitte-bitte-bittelitt er mer enn ingenting, og nok til å sette pendelen i gang! :o)

    SvarSlett