tirsdag 11. desember 2012

Luke 11 - Mer Adventslys


Joda, det skal innrømmes at det pyntes jo i adventstiden  her også, er jo ikke helt anti-jul-før-jul. Men enda altså bare med lys og sådant, det hører jo også hjemme i adventsiden, som er full av staker og stjerner.

Så i år har jeg plukket med meg hjem et par ekstra lyslenker, og som tidligere tenkt - så gjort:

Sykkel og elipsemaskinen ble rene juletrærne jo! Det var like før jeg besteg dem og tråkket i vei, men anstrengelsen med å gre ut lyslenkene var nok.

I steden hengte jeg granlyslenken opp i portalen til spisekroken, sammen med Indiska-stjernen for telys. Fremdeles innafor adventspyntingparagrafen.













Jeg elsker lyspynt, og det kan jeg fylle både advent og julen med, til langt ut i februar! Hadde jeg hatt penger å sløse og klatreevne, så skulle nok utiden av huset og hagen fått sitt også. Men bare litt, kanskje bare som huset til høyre her:
Men ingen av naboene mine lyspynter mer enn en og annen lyslenke på tujaen, så jeg ville ikke slippe unna med å skrive ditto. Og i grunnen er jeg glad for det, og kommer heller ikke til å bli en amerikanisert overlyspynter selv. Hvis jeg overhode får hengt ut noe lys...

Det minner meg på, jeg må ha ny utelampe ved inngangsdøren, tiden og kulden har samarbeidet om å knuse den gamle. *noterer på julehandlelisten*


x

2 kommentarer:

  1. Litt morsomt det der ;) For meg er desember julemnd, med pynt og alt. Mamma hadde bursdag 1 desember og jeg har 8 desember, så da begynte vi pynte. Til gjengjeld er jeg ferdig med jula når vi skriver 1 nyttårsdag. Men handling, marsipan, kaker og julemat, det drøyer jeg med, smaker litt under baking, men ellers vil jeg glede meg til smakene under selveste julefeiringen. Klem Berit-M

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja alle har vel sine individuelle tradisjoner med seg fra sine barndomshjem. Og de er gode å ta vare på! Men det var vel ikke helt vanlig å pynte så tidlig føritia, eller var det en lokal tradisjon der du vokste opp?
      Godt du venter med julematen i alle fall, hehe... :p

      Slett