lørdag 22. desember 2012

Luke 22 - Ferdig! Not...

Det ville være en overdrivelse å si at jeg kom i mål med husvasken i går, og det ville være en løgn å si at jeg ikke har prøvd å få gjort i dag det jeg ikke fikk gjort i går. 
Det ville til og med være en grov underdrivelse å si at jeg er nesten ferdig med vasking og pynting, men hey - det er også en tradisjon...
*sukk*
Men noe er da gjort!
Noen tepper er hengt ut for skikkelig heftig julelufting, andre tepper er bare støvsugd fordi de er helt finn-nye.
Familieribben som er like stor som Sofie, er krydret og lagt med svoren ned under folie for å godgjøre seg til den skal overstekes for å få svoren sprø på julaften.
Og jeg har til og med vært på loftskottet og hogd et juletre, ganske så skakt og svart enda, så her må det et julemirakel til. Men skrivebordstreet som ble pakket bort med pynten på er plassert og testet, men slukket igjen - det er ikke jul enda!

Resten av dagen har vi bare kost oss, og lekt med den nye bamsen som egentlig var en gave til meg...
Men jeg ga den til en overrasket Sofie
...som spurte med et truende blikk, om jeg var heeelt sikker på det?!
og så var jeg ikke sikker lengre, så vi sloss om den
men Sofie vant selvsagt, hun har tenner og kjever som en ulv!
og den seieren smakte visst...
sorry, matmor, men bamsen "vår"har daua...
Tror du nissen syns jeg er for slem til julegave nå..?
Ingen fare, min lille pelsvenn, du skal få en av meg!



6 kommentarer:

  1. Åååååååååå kor koselige bilda <3 Sofie e bærre nusselig, ikje rart ho fikk bamsen din, og får julegave attpå :)

    Her e vi i mål med det vi ska vær i mål med. Det som mangle merkes ikke tjiihii <3

    SvarSlett
    Svar
    1. ja hun er jo min nærmeste familie, klart hun får både mine gaver og egen julegave. :o)

      kommer nok i mål jeg også, stresser bare akkurat nok til at det er tradisjonell kos og stemning. :o)

      Slett
  2. Ho e no bra nuskåt ho Sofie:)Arti lita frøken:) Du kjæm no i mål mæ dæ så e nødvendi,dæ går itje fort her heller ska du tru.E e no så heldi at e har ein så kan jær masse i huset,uansett om han vond rygg.Han ha vaska bade mæns e va på jobb i dag,og e ha fått tørka støv å lagt på julduker i stua,meiræ ha vi itje gjort.Mæn i mårro ska vi få tatt ræsten,for i mårrokvell ska e sætt me ned mæ et glass rødvin å spæll julsongæ å læt julæ sig inn i skrotten.Dæ ska no bi godt:)) Ha en fin lillejulaftendag. Klæm

    SvarSlett
    Svar
    1. hun er et lite sjarmtroll, hun kan snurre meg rundt lisjkloa, og vet det! :o)

      Jul blir det uansett, så det er bare dumt å styre så mye at man blir for sliten til å nyte jula. Så ta det med ro, kos deg med rødvinen ikveld også, og ha en deilig bittelillekveld! Klem :o)

      Slett
  3. Oh shitt, jeg har glemt å kjøpe ribbe! Kom på det når jeg så ribben din!

    Fine bilder.

    Gooood jul! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. det blir nok jul alikevel, tenker jeg. Med McDreamy, håper jeg... ;o)

      God jul, Jenny! :o)

      Slett