tirsdag 4. desember 2012

Luke 4 - Svinkaldt!

Med 14 kalde russergrader og bittelitt vind, og en global oppvarming som er opptatt med å varme opp helt andre steder på kloden, så er det rett og slett grisekaldt på min lille flekk av Østlandet. 

Varmepumpa jobber overtid, og alt av panelovner og varmegulv står på max og lyser rødt. Men tross trelags-vinduer og trelags-klær, så fryser jeg. Jeg tror den innebygde polstringen min begynner å svikte som isolering.

Så hva gjør man da? Jo man tar på seg et fjerde lag klær til og går ut og driter seg varm. Det vil si, den ene av oss driter og den andre plukker det opp og går seg varm...
Her der den av oss som dreit
Resten av tiden brukte hun på å snuse i vei
Og å snuse i veikant og hagelangs
Men selv om Sofie til sin store glede fant igjen pinnen hun lekte med før
frost og snø, så sa hennes vekselvis trebeinte gange meg at fire små poter
trengte å komme seg inn i plussgrader igjen...
for snø og frost og iskrystaller nytes best på bilder, i lengden...




6 kommentarer:

  1. Søøøte lille Sofie <3 Ho e ufattelig nusselig! Og e e HEILT enig, kjøljda e bæst på bellet! Fiss han gørrpe! Godt mæ tor i åmn og snart i mål og snart julferi :) Kos dokker innomhus i nr 50 <3

    SvarSlett
    Svar
    1. ja ikke sant, hun er en nusselig liten utgave av Labbetuss. :o)
      Kos deg med Tor (hehe?!) i ovnen og målet ditt og snarlig juleferie! <3

      Slett
  2. Jiiises kor kaldt dæ e dar nede.Her har vi bære 4-5minus å e syns DÆ e kaldt brrr..

    SvarSlett
    Svar
    1. -14 på Østlandet er langt i fra like ille som -14 i Bodø, i alle fall. Der mangedobler vinden minusgradene. *grøss*

      Slett
  3. Skal love deg at du vil nok merke kulda mer og mer utover vinteren, så vær forberedt ;) Dette er ingen trøst over kulda i dag, bare en ren advarsel he he.

    SvarSlett
    Svar
    1. ja jeg har hørt rykter om det, men det burde jo gi ekstra inspirasjon til å trimme for å holde varmen... :p

      Slett