mandag 24. desember 2012

Luke 24 - Julaften i nummer 50

 
På tv reiser noen til julestjernen, men her i nummer 50 holder vi oss hjemme og inne i varmen. Vi har ikke vært lengre hjemmefra i dag enn til tomtegrensen og søppeldunken, og Sofie var den første som løp tilbake til ytterdøra.

Og julekvelden kom ikke helt på kjerringa, for ribba er i ovnen og mummaen står å syder rett over den. Lukten av julemat brer seg og tilfredstiller luktesansen, juletre og julepynt tilfredstiller øynensgleden. Men må innrømme at tv ikke er noen ørenslyst så den er skrudd ned til fordel for P4's julekanal. 
Jadda, nå er're jul!




Nummer 50E er også ferdigpyntet, og herr og fru Pepperkake har flyttet inn. Og jeg har lært noe nytt - når melisglasur ligger på sukkerlim så blir den gul.. Men jeg later som om husnissene har vært der å nissetisset på hushjørnene...





Og selv om nummer 50E er enda skjevere enn nummer 50A, så ble det koselig likevel. Får nesten lyst til å flytte inn, hvis et julemirakel gjør meg noen størrelser mindre...






 



For herr og fru Pepperkake ser ut som et hjertelig hyggelig par, og vil sikkert ønske meg velkommen. Særlig siden jeg har bygget hus til dem. Faktisk er jeg huseieren, så det skulle egentlig bare mangle...


Men de har ikke tv og juletre så jeg tror jeg blir i min egen stue og bare ser på dem når det er reklamepause. Derfor plasserte jeg det jo også ved siden av tv...






God jul da, alle store og små
Du som feirer i familieflokk, 
og du som feirer alene - enten du det vil eller må.
God jul til dyra, både tiggende under, og på bord som mat.
Noen vil så gjerne smake og noen ligger på serveringsfat
Ikke bruk hunden som matsøppelspann
For da viser den hva en glupsk hund kan
Spy det ut igjen på din julerene parkett
For ennå mer enn du og jeg,
har den ikke godt av feit ribbe rett og slett!




Nå er julekalenderen over, så nå skal jeg gjøre som Sofie og gå å gjemme meg på strutsevis.

Hade!

*plutselig borte*



6 kommentarer:

  1. Ååå så koseli du ha fått det i din julestue:))Nr.50E blei bare kjæmpelækker:)Ja dar va adventskalendern færdi"suukk",men e tænke vi får noen ord frå deg av å te:D Ønsker deg og dine firbeint en fredfull å koseli julekvell GOD JUL

    SvarSlett
    Svar
    1. ja tusen takk, jeg klager ikke, her er det jul så det holder. Selv om det egentlig ikke er så voldsomt mye julepynt verken i A eller på E. :)
      God julekveld til deg og alle beina du har i huset!

      Slett
  2. Kjempekoselig pepperkakehus Pinky! Imponert over dine byggferdigheter jeg :) Ser ut som om du er i rute og at det ligger an til ei fredelig julefeiring...Akkurat slik som det hør og bør :) Kos deg i kveld og nyt julekvelden :)

    SvarSlett
    Svar
    1. ja det ble bedre enn jeg fryktet da jeg sto med deig oppover øra og stekte misformede vegger. :p
      Jepp, helt i rute, venter bare på at svoren skal bli psyk og middagsgjesten anstige i julestasen.
      Kos deg med deg og dine, i ditt koselige julehus oppi dalen! :o)

      Slett
  3. Deiiili og fint i julehuset ditt! Kommentarn som e trudd e la pent og pynhtelig inn bære førsvant...enda den va både fin og koselig <3

    Godt nyttår værtfall :) Klemmings og sånn!

    SvarSlett
    Svar
    1. takk for det, jula kom godt og varer her i huset så lenge juleblomstene blomstrer. :o)

      Godt nytt år og klemmings tilbake, bare noen uker til vår nå! :D

      Slett