mandag 12. desember 2011

Luke 12 - Jibbe med spjø svoj!


Nok en dag og nok en stake!

Denne gangen i det blå huset. 
Det vil si - det var i går.

















Skjønner ikke hvorfor familien insisterer på å tenne adventslysene så asymetrisk. De skal selvsagt  tennes i rekkefølge!


Forresten, over staken henger det et fabelaktig lite kunstverk, som jeg tror de har forsøkt å helligifisere litt, i anledning adventen, med å henge engler og stjerner på.


Og så ÅT vi årets første familieribbe med perfekt sprø svor, tillaget av far i huset. Med svensk rødkål, tillaget av den tilreisende tanta.

Og vi ble mette og dorske, som man alltid blir av ribbe med sprø svor. Kanskje aller mest fordi noen og enhver lett blir spiseforstyrrede overspisere av så god mat.



Sofie fikk et lite bein og Zorro et stort.
Men plutselig hadde Sofie begge to, og Zorro gjemte seg med tårer i øynene, i en hettejakke.
Han har stor respekt for små damer...


Så var mitt julebesøk hos den kjære familien, som engang så slik ut, over for i år

Min kjekke nevø og filmstudent, inkognito








Men i dag var det på'an igjen, og vi flesket til med møsbrømlefse. Med tjukk saus av brunost, og med rømme og smeltet smør på toppen.

Vi ble mette i dag igjen. *buuurp*
Men Sofie fikk lov til å kose skanken hans til hun svimte av...

Når vi kommer hjem må vi på slankekur noen dager, før jula setter inn og det blir legitimt å ETE igjen. 
Hvis man ikke går på Roedekurs da. 
Noe jeg gjør. 
Så jeg skal ikke ETE i jula... 
*lygekors*

2 kommentarer:

  1. He he det bilde over sdventsstaken var jo et snasent bilde :)) Ellers så hørtes det utrolig godt ut med ribbe, gleder meg til jul :)) Den møsbrømslefsa di hadde jeg glemt, men den virker virkelig god, husker den fra du skreiv om den i fjor :))

    SvarSlett
  2. Ja ikke sant, et virkelig frodig kunstverk, laget av mor i huset. :o)

    Jeg syns jo egentlig at ribbe ikke skal spises før julaften, men det blir visst et par unntak...
    Møsbrømlefse er fast tradisjon når jeg kommer "hjem".
    Hejjegud, jeg blij feit av å jeise nojdovej! :p

    SvarSlett