lørdag 24. desember 2011

Luke 24 - Så kom Julekvelden på kjerringa



...og det er heeelt ålreit!





 


Til tonene fra Askepotts nøtter og Knut Risans fortellerstemme i slem stemorsfistel, så var det i dag på tide å avduke Mr Nelsons opererte øyne.

Han lå der stiv som en stokk i spenning!





Og etter som bandasjen løsnet kunne jeg se...



et forskrekket øye titte tilbake på meg!


Operasjonen var vellykket, Mister Nelson har ikke lengre rustne små blinde spikerøyne, men glassklare brune og seende øyne!


Gratulerer og velkommen tilbake i den seende verden - så fin du ble!





...men du trenger ikke se SÅ forskrekket ut, jeg skal gå å gre håret og kle på meg etterpå...

























Nå kan du legge bort blindesolbrillene og se det fine juletreet vårt. Og det fine skjerfet Anka har strikket til deg passer perfekt til nisselua fra meg. God jul Mister Nelson!

Nå skal snart gå å lage ferdig juleostekaka, jeg er jo ikke ferdig med alt, merkelig nok.

Men først må jeg fortelle om skinkekabareten, som til min glede likevel hadde stivnet i løpet av natten. Det var touch and go der altså, aspicen holdt seg tyntflytende lengre enn normalt. Og godt var det også!
Jada, det ér pepperkakehuset som står upyntet i bakgrunnen, det var heller ikke ferdig i formiddag. Men NÅ er det ferdig, og til å spise opp!

Og nå brer duften av ribben som stekes i ovnen, og den svenske Usure julerødkålen som putrer på ovnen. Så nå gjenstår det bare å ønske alle en deilig julaften - 
From all of us to all of you - a very merry Christmas!



God Jul alle og enhver
både til liten og til svær.
Måtte alle få en deilig julekveld

enten dere feirer i flokk eller for dere selv.
Måtte maten smake og ikke gi pine,
måtte alle pakkene være ønsket og fine.
Måtte kvelden bli god for jente og gutt,
nå er Miss Pinkys adventskalender slutt...

8 kommentarer:

  1. Herlig. Beste julekalenderen ever. Eneste som jeg ser fram til hver dag i førjula. Håper d blir en tradisjon framover. God jul.
    klem fra Sissel. :-)

    SvarSlett
  2. det var fint sagt, må takke pent for det! :o)
    Vi får se da, er jo 11 måneder til neste advent kommer. Men bloggen blir jo her. :o)
    God jul til deg også! *klem*

    SvarSlett
  3. En fantastisk julekalender :o) Nå er du så i fint driv og har mange tilhengere, så det vel ingen grunn til å stoppe her??? Stå på videre, vi vil ha Rosablogger hver dag, iallefall minst til nyttår så kan vi ta det opp til drøfting ;o)

    SvarSlett
  4. hehe, takk anka, du er sannelig av typen som sier at glasset er halvfullt og ikke halvtomt! :o)

    SvarSlett
  5. Altså Pinky, nå har du kalt meg Anka gjennom julekalenderen din, men det er ikke meg altså...

    SvarSlett
  6. heh, du kødder, er du ikke du? Men dette er jo en statsfornærmelse av meg, å ikke klare å skille den ene Anne fra den andre... eller den tredje? :p

    SvarSlett
  7. He he nei jeg er Annemone ;O)

    SvarSlett
  8. ah, takk og pris, jeg begynte å føle meg overAnnet! :p

    SvarSlett