lørdag 3. desember 2011

Luke 3 - Jai skrur!


Denne regntunge 3. desember skal jeg bare si én ting:

Jeg er en exellent Ikeamøbelmontør - Hardcore!



Spisebordet var nemlig en tung nøtt å knekke, både bokstavelig talt og mentalt.
Etter et par knekte negler fikk jeg det sammen og skulle skyve det inntil veggen under vinduet.
Men tror du Ikea hadde tatt med i beregning at det skulle være plass til varmepumpa mi under spiseborded eller?
 

Neh, bordet kolliderte med varmepumpa og stoppet 20cm fra veggen! Rasshøl...

Forharmet tok jeg meg en Aass juleøl og surfet finn.no etter et mer passende spisebord, men der kostet de brukte mer enn mitt gjorde nytt. Så i dag er jeg sur på finn og elsker Ikea!
Neida. Joda. Neida...

Så i Aass-rus angrep jeg det flatpakkede skoskapet i steden, og det ble stødig og fint - selv om det ble kjøpt på Jysk og montert med Juleøl i den andre hånden.
Men det mest imponerende med skoskapet er at det ble kjøpt i går og montert i går - uten års lagring og modning et annet sted i huset! Det tenker jeg er imponerende, ja?!
Og tenk, mens jeg puslet med skoskapet ute i gangen, så spekilerte min eminente hjerne ut en omkonstruering av spisebordet slik at det kunne brukes. And I fixeded it, I am s.m.r.t. (det var bare en liten fabrikkplassert kloss jeg flyttet, men dog) Så nå står det der pent og pyntelig, klin inntil veggen under vinduet, og jeg har ømme fingre og er ør i hodet fordi det var så tungt og jeg har tenkt så mye.

Mr Nelson har skjønt det; det er tid for å relaxe med en liten prøvesmaking av juledrikkeforrådet...

Skal vi nå se... En kopp kanelte kanskje?




2 kommentarer:

  1. Mmm. Endelig Pinky-kalender. Eneste kalenderen j har. Morsomt å følge deg Pinky. :-)

    SvarSlett
  2. Sissel, du e no søt! :o)

    Jeg koser meg med den, og jaggu påvirker den arbeidslysta mi - må jo ha noe å skrive om. :p

    SvarSlett