fredag 16. desember 2011

Luke 16 - Julevask! ...?



herregudbaresyvdagerigjen!




Man skulle tro at det var mulig å ta igjen tapt søvn og lade opp utladedede batterier når man kom hjem til ro og fred og sin egen seng. Men førjulsuroa sitter i kroppen, så jeg står opp før jeg våkner og setter i gang før jeg har kledd på meg kaffen. Men jeg er så lite effektiv og ukonsentrert at jeg begynner på en ting og fortsetter på noe annet, så det slitne kaoset i hodet smitter over på omgivelsene mine.

Det er muligens derfor Mister Nelson leker Tobias i tårnet i blomsterpotta, ikke vet jeg...

Men litt blir da gjort...
Koppene er vasket, dette er tredje og siste runde

Den gamle taklampa er nedmontert
og erstattet med en som dukket opp da jeg leita etter juledukene.
Og jeg har sydd fast lokket på skittentøykurven med grønn tråd. Men jeg fikk ikke satt den på plassen sin igjen etterpå, for der hadde Sofie okkupert området og sovnet.

Da ble jeg inspirert og tenkte at det gjør jeg også, etter at vaskemaskinen er fyllt og startet.
Men da jeg omsider kom til min private siestaseng så hadde jaggu disse to skapningene samlet seg og  okkupert den!
Sofie hadde i det minste vett til å se litt skyldig ut, men Mister Nelson latet som ingenting bakom solbrillene sine. En dag skal jeg gjemme dem for han og tvinge han til å se meg i øynene. 
Hadde han bare hatt øyne og ikke spiker...

Men i kveld... i morgen skal jeg starte med julerengjøringen!

2 kommentarer:

  1. He he morsom blogg :) Syns jeg kjenner igjen mye her...bl.a at jeg skulle sette øl i dag/kveld, vasket mer klær, lagd ferdig osteiskaka, men nå er jeg mett og bare et par timer til håndballkamp, så det er forskjøvet over på lista for i morgen :o) Ha en fin fredagskveld :))

    SvarSlett
  2. ja listeforskyvning er et fast post på kveldsprogrammet her, jeg har morgendagens program klart her nå... :p

    ...osteiskake? Det hørtes godt ut! Selv har jeg vurdert pepperkakeostekake i anldening julen. :o)

    SvarSlett