tirsdag 20. desember 2011

Luke 20 - Storhandel!



Julemat i alle skap!




Du vet jula er faretruende nær når du våkner før vekkerklokken ringer fordi din indre husmor skriker i panikk om at kjøleskapet må gjøres klart til å ta imot julematen som skal handles inn i dag!
(faens kjerring!)














Så plutselig hadde jeg tømt kjøleskapet, vasket det og hyllene, og kastet det som kastet burde, og puttet resten tilbake igjen - før min daglige frokosthavregrøt!

Joda, jeg skjønner at dette ikke er så interessant, men jeg er imponert og fasinert over hva jeg faktisk gidder når denne husmora i meg våkner.
Godt hun ikke plager meg på en daglig basis, da hadde jeg vært slitsom å leve med for meg.




















Og så, fra et rent slunkent kjøpeskap til noen timer senere et smekkepeisefullt.
Og se - jeg fikk til og med tak i smør! Nå blir det bakings!

Kanskje.

Jeg har altså ikke bare kjøpt hele halve butikken, men jeg har pådratt meg noen kokkeleringsprosjekter på kjøpet. Jeg må si min indre husmor er optimist...












Men jeg lot i alle fall pepperkakedeigen ligge og kjøpte et ferdigbakt byggesett.

Og jeg lot appelsinene ligge igjen også, de så ut som om de var i ferd med å føde, eller det om verre er...


Årets juleengel falt derimot i Sofies smak, for hun prøvde å spise den. Det fikk hun selvsagt ikke lov til, kostholdsplanen hennes er strengt og inneholder ikke engler.

Ja og så fant jeg nettopp ut at selv om de nyinnkjøpte batteridrevne telysene er kjekke, så funker de ikke på kongerøkelse. Humbug!

Så jeg byttet ut det brannsikre lyset med et brennende, og i duften fra aromatisk kongerøkelse bladde jeg uinteressert i dagens bunke vinduskonvolutter og julereklamer. Men innimellom der fant jeg en kjempehyggelig overraskelse: 
et julekort med brodert pannebånd/julesyltebelte, et heklet hjerte og skjerf til Mister Nelson - som han skal få på julaften.

Tusen takk, anka, du er nå den søteste. :o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar