torsdag 2. desember 2010

Kap.2 : En Rosa ramme

en drittmorgen - bokstavelig talt! Stanken hoppet inn i nesen min da jeg sto opp og kom inn i stua, og i nattburet sitt satt en utskjete hund og peip tålmodig. Så det var opp med teassedør, ut med det nyvaskede hundeteppet, spraye zalo inn i buret, og legge hunden i bløt i dusjet. Tørka dritt sitter som tørka dritt.

Men i dag skinner solen drittvakkert, og jeg rakk fysiotreningen, så da.
hundediaré i solnedgang
   
















Så var det meg og RosaRammen min...

tilfeldigheter førte til at jeg ble klimaflyktning/økonomisk sørvandrer fra Bodø til Oslo og Østlandets drivhus. Ja akkurat nå er det jo mer ishus enn drivhus her. Jeg trodde jo at jeg som nordlending visste hva kulde var, men det er så hysterisk kaldt her at hadde ikke lungene blitt kvalt av kaldluften så hadde jeg hylt kontinuerlig når jeg går ut. Akkurat som når man tar årets første bad i nordnorge. Her fryser faktisk pusten til is og faller glitrende ned som sne - I kid you not.
Så vintertåka fryser fast og gjør naturen lodden her. Det er ikke snø som ligger i trærne, det er tørrslush!
typisk tørrslushbedekkede trær
50 A og B, C i treet til venstre
 Anyroad, her har jeg funnet nabolagets eldste og minste hus, men nå med nabolagets mest overdådig overgrodde hage. But I love it! Og her i 50 A holder jeg hoff med canine-prinsesse Sofie og feline-prins Rasmus, to knusbedårende bestevenner som har vokst opp sammen.

Prinsesse Sofie
Prins Rasmus













engelen i 50 B

50 C, ubebodd luksusfuglekasse



I annekset, 50 B, bor en engel.
Alle  middelaldrende, single damer på krykker skulle hatt en.

 










Vi har også 50 C i pæretreet, men ingen ville flytte inn i år. Mulig det luktet for nybeiset, eller de så kamera og skjønte at det var et BigBrother-fugleHus...



  

I tillegg har vi en flokk  hjemløse fugler som får mat som takk for at de dekorerer utenfor vinduet, to kåte pinnsvin (steike så høylydt de pøka på i hekken i våres!), en frosk med deathwish, og i morrest så jeg musespor i snøen på trammen. Ta deg sammen, Rasmus!

Denne lille biten av moder jord er min for et universalt mikrosekund. Mange har vært her før meg, og mange kommer etter. Men akkurat nå er det VI som er her.

bla bla bla...


                                 btw, Specsavers har levert!
nå har jeg fått lesebriller og har fått et klart skråblikk
men jeg kjenner det skal litt til å venne seg til et nytt syn
men nå kan jeg vaffal lese avisa på dass!

4 kommentarer:

  1. Girlpower! Keep bloggin`dette er KJEMPEBRA! Liker din beskrivelse av your neck of the woods, de du deler den biten av verden med, og humoren din....You go girl! (med fare for å miste totalt morsmål (og mæle) men superlativene kan bare ikke sies på norsk!)

    SvarSlett
  2. hehe, tusen takk for det, Holi Stico. :o)

    SvarSlett
  3. ja du har skjulte talenter:-) Long time no see, men du er jo ikke så nöje med å se folk for ofte jo:-) hehe

    SvarSlett
  4. tackar så mycke og i lige måde, blingbling-merete. :o)

    riktig - ikke for ofte og ikke for lenge, hehe...neida...joda. ;o)

    SvarSlett