mandag 6. desember 2010

Luke 6 : Det gikk en lyspære opp for meg!


Hvorfor mangler jeg alltid lyspærer? Og hvorfor er ikke en lyspære en lyspære lengre? Før var dene eneste forskjellen om de hadde liten eller stor sokkel. Nå er det knotter og pinner og sugekopper og gud vet hva. Og så måtte jeg demontere halve skjiten for å få ut den lille bulben på pinner fra malerilampa mi. Etter å ha lett et par timer etter det rette verktøyet for å skru den fra hverandre med. Engelen sier det heter umbraconøkkel, men det syns jeg var så teit at jeg kaller det bare en IKEA-skrupinne med knekk, mye mer logisk. Kall en spade for en spade, liksom.


Og på Kiwi hadde de selvsagt ikke slike små pærer, det hadde jo vært for enkelt. Så nå må det vente til jeg kommer hjem igjen. Og da er spørsmålet; skal jeg montere på lampetuppen igjen eller legge den en lur plass til jeg kommer tilbake?
Ok, der besvarte jeg det i grunn, mine lure plasser har nemlig sorte hull, så da forsvinner dingsen. Jeg monterer'n på igjen, tenker jeg...


Åh, alt en lampeeier må tenke på nu for tiden!

Og i kjelleren levde den nye lyspæren i 10 sekunder, dæven han søkk salte asså!


Anyroad, på Kiwi ble jeg inspirert til å lage pepperkakehus (det sto altså IKKE på handlelappen), så jeg kom da hjem med noe. Men det må også vente til jeg kommer hjem.
Tenk, en pose seigdamer koster to kroner mer enn seigmenn, man får altså pupper for to kroner. Og en pose nisseseigmenn koster 20 kroner mer. Nisseluer er altså mer verdt enn pupper, sånn hvis du ville vite det...

tenk, posen med julemarsipan som jeg skulle pynte med åpnet seg helt av seg selv, og halvparten av figurene rømte før jeg fikk lukket den igjen. *sjokkert*!

  
Bendelorm!

Btw, burteppet var ikke helt flekkfritt i dag heller, nå blir det apotek og medusin.

Og hva var den laaange hvite bendelormlignende tråden på det sorte gulvteppet? Hmmm, ormekur til katta! Er ikke bare delikat med husdyr nei...




eh, var visst en ledning...


...men når jeg endelig våget å ta den lange hvite ormen på det sorte gulvteppet i nærmere ettersyn, viste det seg at den har en kobbertråd inni seg... *fnis*






PS! Jeg må be 13 av alle mine 37 "FBvenner" tilgi meg at jeg har meldt dem på en konkurranse, men jeg ble blendet av den fristende apparafifotografat-premien. Mobilkameraet mitt er ikke akkurat optimalt.
Etter 13 ble fristelsen dempet av irritasjon over at jeg kastet bort tiden... *sukk*

2 kommentarer:

  1. Hyyyl!!!!!!!!!! Skummel bendelorm du har fanga!!!!!!!!

    SvarSlett
  2. kobberarmer bendelorm, faktisk. Dritskummel! ;o)

    SvarSlett