lørdag 11. desember 2010

Luke 11 : NærNødenOpplevelse

Å fytti hælv...katta, jeg hadde en nærnødenopplevelse i går! Får angst bare av å tenke på det! Seriøst!
Jeg kom inn etter møsbrømlefsejakten (som forresten var vellykket) og skulle ta på meg livlinen; handsfree/headsettet til mobiltelefonradioen, som jeg skjuler under håret og lytter til P3 i skjul. (ja jeg er den som drar opp gjennomsnittsalderen til lytterskaren)

OG SÅ FANT JEG DEN IKKE!

Jeg ble kaldsvett og nærmet meg panikkangst ved tanken på å være foruten en kontrollerbar lydmur i øret! Jeg var på vei opp på taket for å uuule ut min nød i den nordnorske snoen - I kid you not!
Men heldigvis fant jeg den før jeg brøt helt sammen, krisen ble avverget, og jeg dempet restangsten med å spise meg stappmett på grovbrød med leverpostei og rødbetsalat. Og et glass pepsi max.

Okei da, jeg spiste litt av nødproviantsjokoladen min også...

 ...Åååh alt jeg skulle gjøre og alle jeg skulle møte, og nå er halve tiden gått - svært lite effektivt utnyttet.
"Time flies like an arrow, fruit flies like banana"...
But waddayagonnado... Har da blitt litt nyttig gjort, mye tragikomisk og underholdende så langt, med øyeblikk av gull.

Et par sitater fra en shoppingtur på Det nye Hypermarkedet, sammen med en kusine som ønsker å være anonym:
"gurrotsuppe? Ka æ ka gjør med den? Ska æ liksom SPIS den?"
"Æ fær mye heller tell gynekologen enn frisørn!"

...sa jeg det var en slektning? *månelatter*
JULENISSEhvetemel, faktisk...
innsmuglet shoppeassistent
Anystreet, i dag har vi mesket oss med møsbrømlefse, en sær rett fra Salten i Nordland. En stor rund tynnlefse innsmurt med varm og søt saus av brunost, brettet sammen og varmet, servert med rømme og smeltet smør. Smekkfull av kalorier og perverst godt! Hovedgrunnen min for å reise nordover.
man smører inn lefsa og varmer den på takka, og bretter den sammen

serveres på helt ordinære middagstallerkener
ta på ønsket mengde ekstrakalorier i form av rømme og smeltet smør
*SLAFS*


Jeg skal kjøpe meg lefsetakke og lære meg å bake det selv, så trenger jeg aldri mer å reise "hjem", neida...
Kan jo ikke holde meg unna disse godingene!
min kjekke og kamerasky nevø
min bedårende niese og svigernevø
min bedårende niese som er tanta til Sofie

2 kommentarer:

  1. Mmmmmm...møsbrømlefse! Selv har jeg vokst opp sør for Saltfjellet, så denne delikatessen er ikke typisk for mine heimstrøk. Heldigvis var en av mine onkler så lur at han fant seg ei pia fra Valnesfjord, dermed ble denne deilige kaloribomben en del av min oppvekst likevel og prikken over i'en på mange av mine besøk dit.

    SvarSlett
  2. enten liker man det, eller så spyr man av det. Jeg liker det så godt at jeg kan spise det til jeg spyr, nesten. :p
    Ingen tvil om at vi som elsker det, elsker det, i alle fall. :o)

    SvarSlett