lørdag 4. desember 2010

Luke 4 : Home for Christmas?

fra en hyggelig oppvåkning med pusekos på sengekanten, fortsatte dagen med magesjau og burvask. Visste dere at også hunder har avløp i begge ender? Ja ja, hun blir vel tett, og vannrørene er heldigvis tint og åpne. Og etter en liten porsjon ihjelkokt ris og fikse boller, sover pasienten nå fredelig, inntullet i et hjemmestrikket lappeteppe, behind my ass.

åh nei, det var litt vel pusenært kanskje..



sånn, pusekos på sengekanten














syk pike
Jeg skal ikke "home for christmas" i år. Det føles både voksent og veldig deilig, men i et større retroperspektiv litt trist. Men fordums juler er fordums, og kan aldri gjenskapes. Til det mangler for mye av fordumsen. Og når man ikke har nedverdiget seg til å produsere mann & barn og sin egen familie, så blir det alenejul.
Nei hva sier jeg, husholdningen er da ti-beint. Og det er jo nettopp pga. fire av disse beina at blir vi hjemme. Kattepensjonatet Rasmus feiret julen på i fjor var vel og bra, men dyrt og trist å forlate han der. Han skal få sove i sengen min og få sin daglige varme morgenmelk. Før han i fred og frihet går ut for å patruljere grensene for nr.50, og vokte sine enemerker...

Så det, jeg har verdens beste unskyldning, og skal slett ikke være alene!

Men jeg tar Sofie under armen og reiser på førjulstur til Bodø (mens en engel passer pus), for å besøke og hjelpe den gamle å forberede heimen til julebesøk av det mindre onde avkommet; sønnen. Og der oppe kan jeg faktisk si at jeg skal reise hjem til jul, hjem til det røde lille huset mitt. Så visst skal jeg home for christmas!

Ankapakke og Tinepakke - Rosa takke!
Og i går fikk jeg julegaver fra et par av mine søte nettbekjente-med-stort-vennepotensiale. Den ene som trøst for at jeg ikke klarte å kjøpe meg nye venner på vårt nettstedets julebordsCruise, og den andre fordi hun tenkte på meg som skulle sitte alene på julaften... *smelt*

Men hun skulle bare visst hvor jeg gleder meg til silent night i ro og fred, julenissen og snikker Andersen, og ribbesteking MY way!



å så var'e favorittjulepoeten min;

Edel Hammersmark Gjervan  <---klikk to view

så var'e at nissen måtte fise og få ut gassen
det var synd for'n da, at'n hadde en kork i rassen
ikke kunne'n fise med øya, alboga eller issen
så da tok'n rennafart og feis med pissen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar