torsdag 23. desember 2010

Luke 23 : Jeg har fått sparken!

spark i solnedgang
På selveste Lillejulaften!

Heldigvis er det snakk om et manuelt framkomstmiddel på to meier, levert med et smil og et  "faktura kjem i postn, God Jul" - fra sommerbutikken.no av alle ting. Tusen takk for julegaven, moj!

Og her ser jeg for meg at jeg og Sofie skulle ut på en - om ikke lang, så god - sparketur denne solfylte men iskalde lillejulaften. Men frøkna syns det er FOR kaldt, den sommerhunden. Monteringstiden ble lenge nok ute for henne, så vi kom oss ikke ut porten engang før hun la seg på rygg for å få potene opp fra snøen. Jeg skulle kjøpt vintersokker til henne i julegave...

noe for Sofie?

Men sparken er genial, jeg kommer meg fortere fram og kan kaste krykkene når jeg skal på butikken. For ikke å snakke om hvor mye mer jeg kan shoppe og laste på den enn på krykkene!

Til Sofie får jeg lage et varmesete hun kan sitte på sånn at hun kan være med ut på luftetur. En kurv med et pledd i, eller en louis vuitton bag.... NOT! Jesus, bare tanken! Den store Pinky nordlandsdama på sparkstøtting, med en vofselofs i en jålebag tronende på sparkstøttingsetet!? Haha, ja det hadde vært litt av et SYN!



ble ikke mye gomme av 2,5l melk
julekjøleskap som julekjøleskaper flest
Julegommen og kabareten ferdige og prekivert og presset inn i et overfylt kjøleskap.

Jeg fikk ikke plass til sitronsoloen min!

Og jeg lurer på hvor mye av all denne julemat og juledrikke som fremdeles befinner seg der inne når nyttårsforsettene om inntak av mindre av slike gode greier settes i verk, og brytes?
Jeg tror jeg kan bryte det nyttårsforsettet til langt uti mars...



skal vi nå se... brett ned og spre, en for en for en for en...
du grønne, blanke plastikktre, goddag!















I dag fullførte jeg monteringen av CoopJuletreet, som slett ikke så værst ut til å koste under tre hundre blanke kroner. Det er nesten sånn at man kjenner granlukta.
Pynten kommer på når jeg har blitt så trøtt at jeg gjør det i søvne. Slik kan jeg bli gledelig overrasket når jeg står opp i morgen.
Smart, sant?

pepperkakehuspynting à la MissPinky
Og så har jeg pyntet pepperkakehuset jeg egenhendig har båret hjem fra Kiwi, ble det ikke fint?
Jeg syns virkelig de julerøde tomatene gjorde seg, og saltet var i mangel av snø. Salt er jo hvitt, ikke sant?

Aas Juleøl sier seg selv. Den levde ikke lenge forresten, korken poppet liksom bare av, og da måtte jeg jo drikke den. *hikk*




...jeg trenger en jillelulaften-siesta, kjenner jeg.
Men det er jo så mye kos på tv i kveld, Flåklypa og Julenissefilmer, og Grevinnen og Hovmestern, og og...og.....zzzz.....*hvor er MissPinkys Håvmester*..zzzz... *same procedure as every year*...zzzzz.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar