onsdag 22. desember 2010

Luke 22 : bitte lille og veldig kalde..

Pink Christmas!
Selv om både jeg og vannrørene fryser, så har jeg sånn innmari Pinky julestemningsglede i kroppen at jeg går rundt og nynner julesanger og blir rent poetisk, og da blir det sånn:


Nå har je vaska gølvet, og je har børi rot.
og je har pakka jultre ut og skvist det i ein fot
På kjøkkenet står gommen og putre juleduft
i vannrøra på badet er det itte eingang fukt

Det er så kaldt i Follo at nå frys vi lukt ihjæl
Men Rasmus Monsen skulle ut, for han er full av tæl
I kjellern blåser skotørkern og tiner frosne rør
det har engeln funnet opp så jeg vet at røra tør

Månemann er dritafull og sola snudd mot vår
kun ti uker til 1.mars, huhei som tia går
men først så skal det feires julkveld og julenatt
med matmor og Sofie Hund og Rasmus Monsen katt


De Tre Små Svibler
Fru Ferrari Amaryllis
Og i bakgrunnen, men ikke dermed mindre:
Selveste JuleStjerna!

Gommegryta Hennar MatMor
Og tenk, jeg er faktisk bortimot ferdig, takket være trusselen om besøk i dag. Det er det jeg sier, "når gjestar truer, vert det reint i stuer" <--- MissPinkys ViseVisdom.

De duftende sviblene og ferrari amaryllisen har fått mose på og står klar til å bli overpyntet i morgen, eggene til aspicen er kokt julegrønne, og gommen står og syder seg gylden og sprer juleduft. Det viser seg at jeg er en genial gommemaker, I feel so domestic - and I like it! ...neida...joda...


Og så har jeg funnet ut hva moj skal få gi meg i julegave - en spark! Og jeg vurderte sterkt å bestille denne rosa raceren, er den ikke fiiin?

Jeg hadde seriøst kjøpt den, hvis de hadde hatt den i min størrelse.

Jeg mener det!

Hmmm, spraylakk...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar