søndag 5. desember 2010

luke 5 : Dårlig planlegging og kaos

        "If we had some eggs we could have eggs and ham, if we had some ham"

...En eggløs søndag er nesten uhørt,
jeg blir faktisk litt veldig deppa...


Men på plussiden er unge frøken Sofies form stigende, selv om hun enda ikke er helt nattetett. Men hun startet dagen med å løpe i cirka en halvtime, velta katten og rullet rundt i snøen med han (skjønner ikke at Rasmus gidder å leke med den buldozern), og så avrundet hun med å fly rundt huset sjuogtrygve ganger - sjikkeli energiut(opp?)ladning.



 Og hun er ikke den eneste; i det røde huset står ingenting der det sto, og jeg sitter ikke der jeg satt - og hvor ble det av fjernkontrollen og telefan??

Ommøbelering; en kilde til kaos! Rot over alt, oppskremte hybelkaniner stormer frem og havner i samlingen min, og ledninger ble alt for korte. Hvor er nærmeste elektriker? Så lurt å begynne med sånne kaotiske tiltak når jeg egentlig burde pakke både gaver og koffert...

Hvorfor er det så innmari vanskelig å planlegge? Nei, det er feil... Hvorfor er det så innmari vanskelig å følge opp planer?
Jeg kjenner ingen som har et like stort forbruk av post-it lapper, jeg noterer ALT. Legger planer i hytt og kadaver, gjerne med klokkeslett og tilmålt tid, og så gjør jeg noe heeelt annet.

Og gud så mange handlelapper jeg har forlatt på kjøkkenbenken, og kommet hjem med noe annet enn jeg egentlig trenger. Jeg tror det må være et syndrom... Ustrukturaris syndromet, først oppdaget av Eva i Paradis...




 
Åh ja, det er jo 2. søndag i advent....
*tenner lys*

Så tenner vi to lys i kveld,
to lys for håp og glede.
De står og skinner for seg selv
og oss som er tilstede.
Så tenner vi to lys i kveld,
to lys for håp og glede.







åååh, nå ringte det på døra og jeg fikk tilbake mobilnettet mitt 
som jeg bare MÅ ha med nordover.
 OG en julegave - det er ALLTID kos!
                               Menneh, jeg lurer på om det var et hint....Anita?

2 kommentarer:

  1. Ustrukturaris syndromet lider jeg også av så det..... <3

    SvarSlett
  2. Jeg tror ikke vi er alene, alle de perfekte JUGER!

    SvarSlett