torsdag 16. desember 2010

Luke 16 : Julereising.no

Jeg har reist mye i mitt liv, og det er alltid deilig å komme hjem til seg og sitt.

Og selv om reising kan være både morsomt og spennende, så er julereising det definitivt IKKE! Og min hjemreise i går var farget av at sesongen er i gang. Sure og svette folk som begynner å få det ukristelig travelt fordi det nærmer seg jul. Det ligner litt på å reise kollektivt i rushtiden, her gjelder det å komme fremst i køen. 

Skjønner ikke denne paniske trangen folk har til å komme først ombord og først av, de kommer jo ikke fortere fram likevel.
Når flyet lander kan du høre et unisont *KLIKK* i det øyeblikket fest-beltet-skiltet slukkes, hvorpå folk katapulter ut av setene og kaster seg over overhead compartmentene og river ut sitt og litt til, og så blir de stående som sild i tønne i midtgangen til stor frustrasjon for vindusplassbesitterne - som blir stående med hodet tiltet i 90 grader - for stå SKAL de! Og fra sittende høyde høres lett humring og selvtilfreds sukking over de idiotene VI ikke er like dumme som. Og det har vi jo rett i.
ok, jeg rakk ikke knipse hodetilterne, men du skjønner tegninga...
ikke pirk, jeg må da ikke dokumentere ALT for å ha rett!



 





kjære lufthavn, sende strøm gjennom bagasjebåndet, ja?
Da tenker jeg saueflokken rygger! *moahaha*



 


I trang fødsel velter de ut av flyet, stresser mot utgangen og stiller seg tett inntil baggasjebåndet som står dørgende stille til lenge etter de siste kule etternølerne har  tuslet seg ut av flyet. Baggasjen kommer når baggasjen kommer, hilsen Norwegian.com.not...






 


rushtrafikkmed NSB
Rushtrafikkreising med kollektivtransport vil jeg ikke engang snakke om, eller jo - det vil jeg! Man ser som sagt det samme der; det er sjikkelig viktig å komme først av og på! Bare se på toget; du finner en menneskeklump ved dørene - både inne og ute. Det er en uskreven og logisk regel om å først slippe passasjerer av, men påstigende klarer ikke alltid vente, for det er så viktig å kapre en sitteplass. De som virkelig trenger sitteplassene er de som kommmer seg sist på...


Og de samme personene reiser seg og står å dingler i 10 minutter før sin holdeplass for å være sikker på å komme først AV. Den har jeg aldri klart å forklare...



takk for at du ofret ribba di, god tur til grisehimmern



....jeg er glad jeg er ferdig med julereisingen for i år, har bare igjen en liten minireise i morgen til kjøpesenteret på Vinterbro. Nå skal ribba, juletre og smultringer i hus - wish me luck!




er det rosa jul, så ER det rosa jul
pliis vær åpen i morgen, pliiiiis!

2 kommentarer:

  1. *humre* utrolig godt beskrevet gitt!

    SvarSlett
  2. Man rekker å tenke mye på dette når man reiser kollektivt på østlandet... :o)

    SvarSlett