mandag 13. desember 2010

Luke 13 : Den uheldige Lucia


Neeeida, ingen fare, her har det ikke vært noen Lucia-uhell, eller andre uhell.
Men Luciadagen er jo den trettende, og jeg tenker alltid at det var da uheldig, for henne, stakkar. Lucia altså. Man skulle nesten tro at hun døde og ble hellig den trettende, siden hun har fått dagen sin på den uheldige datoen..

Tilbe meg heller mens jeg lever, sier nå jeg.
(Anyone...?)


Her har ikke engang vært litt Luciasang eller lussekatter, men veldig hyggelig kusinebesøk og kaffe. Du kler å være blondine, dagens-kusine! :o)


       



Men her er en innmari Pinky Lucia ---->






Og så fant jeg denne fine amerikanske minidokumentaren om:
Norwegian St.Lucia på youtube.com



Men for å være helt ærlig så ville jeg heller vært PÅ St Lucia, i Karibien. Og faktisk har jeg vært der. Det er ikke utenkelig at det er seilbåten jeg bodde på som befinner seg øverst til venstre i bildet... *drømme*

Var faktisk på St Lucia på Luciadagen!
Neida... men nesten...
Var vel midt i Karibien under fulle seil på den tiden.



Lurer på om de feirer Luciadagen på St. Lucia...?


Mørk senker natten seg under vår palme,
solen har druknet nå, vi synger salme.
Inn i vårt mørke hus stiger med pipa tent, Sankta Lucia, på St Lucia.

Natten er mørk og het, med ett det høres

rytmisk og hellig sang, på oljefat trommes.
Se, på vår terskel står med rastafari-hår Sankta Lucia, på St Lucia.

"Mørket skal flykte snart
fra øyas daler".
Slik hun til underbar myk reggae synger.
Dagen skal atter ny, stige av ganja sky - Sankta Lucia, på St Lucia.



....eller kanskje ikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar