tirsdag 14. desember 2010

Luke 14 : Dagen før Dagen

når brannalarmen gjaller går nordlendingen ut for å røyke

aaah, jeg har overlevd shoppedagen fra Helvete, som har gitt meg tidenes kink i nakken. Seriøst.
Sendte den gamle hjem i taxi og ble akkurat ferdig med mine egne siste innkjøp, før City Nord spyttet ut alle sine juleshoppere med en gjallende brannalarm.
Som om ikke jeg var stressa nok fra før, med alle mine julepakkenelliker, hund i handlevogn og krykker.
Hvorfor gjøre ting enkelt, mener visst jeg.

Da er det godt å avrunde med Caffe på Corner med en innskrumpa barndomsvenninne. Skjønner ikke hvor hun har gjort av resten av seg. Sånne slankefolk burde man for skams skyld spise salat sammen med, men jeg fleska like godt til med napoleonskake jeg. Akk ja... Takk for kaffe og kake, snuppi! :o)
kom for seint hjem til middag, så det ble risrester og saltkjøtt og kålrabistappe.
Det var rart men godt.


Førjuls"ferien" i nord er snart slutt
og jeg er sliten og ganske skutt
har vasket og bakt så mye jeg fikk
og ønsket at jeg ble kjørt ned av trikk

det er siste dag og kveld og natt
i morgen tar jeg på meg min rosa hatt
pakker hund og gaver ned i skjul
og reiser hjem og lager rosa JUL!

Jeg gleder meg til å kose med katten
Jeg gleder meg til å ta tilbake natten
Jeg gleder meg til å komme hjem
og gi hele nummer 50 en diger klem!

Berlinerkranser
Jeg fikk da bake litt; berlinerkranser i ujevnt fellesskap og krumkakene med siste halvdelen av deigen.
Men tjukklefsedeigen fikk jeg ikke lov å prøve meg på.
Den går nok i søpla snart.
krumkaker stekes i krumkakestekedings
rulles opp på en krumkakerulledings


avkjøles forsiktig på rist over oppvaskkummen






tjukklefsa fra Australia, scary shit
jeg elsker deig... :o)











Når jeg kommer hjem skal jeg bake grønnkake, hvis jeg gidder.
Eller la det være, bare fordi.
Og sove...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar