fredag 3. desember 2010

Kap.3 : "du er omgitt av idioter"

Heh, dette blir jo rene adventskalenderen jo. Vel, her er dagens luke :

...det ble nok en "vel"duftende morgen med burvask og lufting. Men dusjingen av kilden må vente, for vannet på badet har frosset. Sa jeg det var kaldt på østlandet...? Takk og pris har en engel rigget til en skotørker med timer som blåser varm luft på kalde rør.

Stakkars lille Sofie, nå får vi ty til faste og så fiskeboller og ris i et par dager. Og matmor må passe på å ikke legge brødskiva si med salami og ridderost like tilgjengelig som i går - det hjalp sikkert ikke på lille magen...

Men jeg må seriøst snart få besøk sånn at jeg kan bli skremt til å få fart i ryddingen og julevasken. Det er det beste med gjester. Det er ellers ønskelig at de ikke blir så lenge.... neida....(joda)

mmm, Aas Juleøl....
 Jeg lurer av og til på om jeg er på en vei i livet som kommer til å ende med at jeg blir en av de gamlingene som blir funnet måneder etter at de har takket for seg, og fått lys og varme slukket av e-verket? For jeg er ikke så glad i andre mennesker, i store doser. Folk flest er så irriterende dumme, orker ikke forholde meg til dem.

Første gang jeg oppdaget det var da min storebror trøstet meg i en eller annen ungdommelig tragisk undergang med å si; "du er, og kommer alltid til å være, omgitt av idioter". Han fikk rett...

"Hver gang du ergrer deg over hvor dumt et gjennomsnittsmenneske oppfører seg, skal du huske på at pr. definisjon er halvparten av dem faktisk enda dummere"
Men det skal sies at jeg har en liten håndfull gode gamle venner (jeg ser for sjelden). Og via internet har jeg funnet en sjarmerende samling bekjente, enkelte av dem med svært stort vennepotensiale. Heldigvis bor ingen av dem så nært at jeg rekker å bli lei.

Og i kveld skal jeg møte et lite utvalg, og ønske dem god jul over en biffsnadder på Egon. Det blir stas. (Håper de tilgir at jeg ikke er like nydusjet og fresh som vanlig, etter bare en kattevask i oppvasken på kjøkkenet, fremdeles frosne rør til dusjen.)

If NSB is willing and able da. Man vet jo aldri om det går et tog. Det er kaldt for lille togbanen, må vite, fryser på småskinnene sine dakar.


...jeg bør kanskje utvide min lokale venneliste, bare som forsikring mot at jeg ikke dør alene og langtidsufunnet...

Det kaller jeg en EMO-Rosa framtidsplan med mening!
EMO på 47, bedårende, sant?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar