fredag 17. desember 2010

Luke 17 : Juleshoppelykkerus

Dæggern, jeg har jaggu sovet i nesten 8 timer i natt, nesten til klokka 11! Kan ikke huske sist jeg sov så lenge. Og skuldrene er på vei ned igjen.
Åååh, så godt det er å være hjemme og sove i sin egen overdådige seng, og stå opp i sin egen fart og ha P3 på radioen - høyt!

Og det er en ubeskrivelig frihetsfølelse å ha fått beinføring nok til å reise med buss på shopping, og en lykkerus å ikke ha førjulstress eller skulle tilfredstille andres krav enn sine egne. Jeg har det ikke travelt lengre, jeg skal ikke reise noen steder.

Nå er vogna full...eller har jeg plass til litt mer?


Så jeg shoppesurfet lykkelig på en bølge av andres julestress, syns jeg hørte sutrende unger og småkrangling her og der i bakgrunnen - det lød som julemusikk i mine ører.

Men det er litt farlig å dra på førjulsshopping når man er i så godt humør, særlig for en som vanligvis ikke ikke liker shopping og kjøpesenter. Man mister lett økonomiske hemninger og kontroll.

 

Men hey, det er jo JUL, ingen skam å fylle vognen med godsaker - selv om det sikkert er overdådig politisk ukorrekt!
shoppepause med sjokolademilkshake og løkringer

Hadde bare én morsom julegave å kjøpe, og så hadde jeg gitt meg selv grønt kort til diverse morsomme juleinnkjøp - til meg selv! Kos!

Så nå er juleribba i hus, røykalaksen, bacalaoen (mye bedre enn lutefisk), juleøl og julebrus, juletre (nei, ikke rosa) og juletrelys, enda mer vindusjulelys (salg), bedekkelser til dagsenga - og en Nemi-7.sans til mor i huset - ME!



Hva? Kan ikke en ung kvinne på 47 år ha det, mener du? Er det føkking fjortis av en førtis og borderline politisk ukorrekt? Fan-fucking-tastic!








 

Og sist men ikke minst :
smultringvogna var åpen!
Oh heavenly bliss!

Og nesten alt ligger nå i frysern, bortsett fra noen velfortjente ringer til etterpåkaffen for shoppern og sjåførn som var en engel og kom med tilhenger å plukket opp.

Hadde bare noen kommet å fikset og ryddet vasket for meg her nå, så skulle jeg ikke bedt julenissen om mer i år. (lygekors)


Men ute faller det glitrende julesnø, så who cares... :o)

Og tenk - MissPinky vant en av dagens lukepremier i Adventskalenderen til Torsdagkveld fra Nydalen. Håper det er Edel Hammersmark Gjervans Julediktbok; "Da Nissen Feis Meg i Fleisen" :p

2 kommentarer:

  1. Gratulerer med premien og well done sjåpping!

    SvarSlett
  2. takk, jeg venter i spenning på hva det kan være! :o)

    SvarSlett