onsdag 8. desember 2010

Luke 8 : Og så ble førtisen en trassig fjortis...

Ja sånn går det når man kommer hjem til opphavet og blir dirigert og rettledet.
Sånn er det bare med den saken, take it or leave it.
Og I will take it.
And then leave it.
Igjen.
"Hejjeguddamoj, jeg KAN lage kaffe!"


jeg er våt, VÅT, sier jeg!
 
 En nybadet hund og hennes matmor er ute på tur, og veldig glad vi ikke reiser i julerushet. Jeg vil altså bare ha sagt; det er særdeles balasomt å reise med hund, håndbaggasje og krykker. Men alt går, med litt mot, godvilje og help from strangers.








 
Og på Gardermoen hadde jeg en rendezvous med den bedanskede, som bød på delicious konjakksjokkis til kaffen.








 Sofie oppførte seg eksemplarisk og kom knapt med et pip. Som om ikke det var nok å ha blitt påtvunget et julebad kvelden før, men så blir stappet i en sherpa-reisebag og plassert "under setet foran" som en annen håndveske. Jeg hadde i alle fall ikke likt det.




MUNSJ = middag til lunsj

















 ...Nordland i mørketid, mørkt når man står opp og mørkt igjen før man har fått første kaffepause i førjulsvaskingen. Men Gud så mye mildere i luften enn på Østlandet! Kan jo gå ut med søpla uten å ta på stilongs og votter, og fingrene fryser ikke fast i søppeldunken. Og så nordlyset da...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar